تکنولوژی

سايت تجارت بين المللى الماس توسط هکر ايرانى کاملا هک شد

بخش خبر ITiran – يک سايت فروش و تجارت بين المللى الماس که در ايران نيز تبليغات فراوانى کرده و مشابه روشى مرسوم و قديمى موسوم به پنتاگونو اقدام به فعاليت مى کرد توسط يک هکر ايرانى به طور کامل هک شده است.
به گزارش خبرنگار آى تى ايران سايت ماى سون داياموند(http://www.my7diamonds.com) که در صفحه نخست خود به زبان انگلسى مدعى رهبرى تجارت الماس در جهان با مشتريانى راضى در بيش از يکصد کشور دنيا دارد هم اکنون به گونه اى هک شده است که کليه اطلاعات آن توسط هکر مزبور به سرقت رفته است.
در صفحه نخست اين سايـت که ظاهر خارجى دارد، عکسى از تحويل سال نو قرار داده شده و به همراه آن يک موسيقى شاد نيز به گوش مى رسد.
اين هکر در نامه اى که يک نسخه آن به دست اى تى ايران رسيده گفته است که اطلاعات موجود در اين سايت را کاملا در اختيار دارد و اين امر نشان دهنده اين است که افرادى که ادعاى رد و بدل کردن ميليون ها دلار الماس و کسب محيطى امن براى سرمايه گذارى مردم دارند عملا هيچ چيز از امنيت نمى دانند.
اين هکر بخش از اطلاعات افرادى ايرانى که به عنوان سرگروه در اين تجارت الماس شناخته مى شوند را در اختيار آى تى ايران گذاشته که به زودى بخش هايى از آن در همين صفحه قرار خواهد گرفت.
در بخش درباره ما اين سايت آمده است که اين شرکت در 15 ژانويه 2000 در آمريکا به ثبت رسيده ولى فعاليت اصلى آن در مرکز هنگ کنگ است.
اين سايت در ظاهر شبيه برخى سايت هاى فروش الماس در داخل کشور عمل مى کرده که در حقيقت با فروش الماس از راه اينترنت و با گروه بندى و قراردادن افراد در گروههاى مختلف و تشويق آنها به ايجاد زيرمجموعه هاى بيشتر به فعاليت مى پرداختند.
اين سايت ها معمولا در ازاى مبلغ قابل توجهى يک قطعه الماس و يا سکه طلا که ارزش واقعى آن به مراتب پايين تر از مبلغ هزينه شده است را براى مشترى ارسال مى دارند.
به دليل شرايط داخلى و قوانين کشور که تجارت هر گونه جواهرات را به خارج و ورود آن را به داخل ممنوع کرده اين سايت ها معمولا از طريق نمايندگانى در کشورهاى ديگر به ارايه اين سرويس مى پردازند و براى دراختيار قرار دادن سکه ها ويا الماس ها به قاچاق متوسل مى شوند
اين شرکت ها براى جلب اطمينان موارد اوليه را بلافاصله پرداخت مى کنند اما در بسييارى از موارد ديگر و همزمان با جلب اطمينان مشتريان بيشتر عملا هيچ خبرى از ارايه سود و يا الماس و سکه طلا به مشتريان نمى شود.
با توحه به اينکه اين شرکت ها معمولا هيچ ردى از خود به جاى نمى گذارند عملا يافتن آن ها کار دشوارى است.به گفته کارشناسان بسيارى از اين شرکت ها عملا وجود خارجى ندارند و حتى زمان ثبت سايت هاى اينترنتى آن ها از زمان ثبت شرکت شان جلوتر است! در غالب موارد شماره تلفن و آدرسهاى هاى ارايه شده روى سايت هاى اينترنتى براى تماس با آنها واقعى نيستند .
ايجاد چنين سايت هايى اخيرا در برخى شهرهاى کشور بسيار رواج يافته و گفته مى شود استقبال مردم از اين گونه خريد و فروش نيز افراد بسيارى را به طمع کسب درآمدهاى يک شبه وارد اين بازار مکاره کرده است.از طرفى برخى افراد نيز با سواستفاده از اعتماد مردم به اين گونه تجارت هاى نامشخص عملا با ايجاد سايت هاى اينترنتى گمراه کننده بر پيچيدگى هاى اين عرصه افزوده اند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا