تکنولوژی

بران در صنايع IT اروپا شدت مى گيرد

جام جم آنلاين – در حالى که غول هاى بزرگ نرم افزارى مانند SAP ، اوراکل و آى . بى . ام با ترديد به رشد 5تا 10درصدى خود مى نگرند بسيارى از شرکت هاى کوچک در حال خارج شدن از گردونه رقابت هستند.
براساس تحليل ارائه شده از سوى forrester.com ، ابر تيره اى در حال گسترش بر روى صنايع آى تى اروپاست و در اين خصوص هشدار اصلى متوجه شرکتهاى سازنده و ارائه دهنده خدمات نرم افزارى است که زنده ماندنشان تا سال آينده شک برانگيز شده است .
بر اين اساس صنايع آى تى انگليس تا سال 2005 از آلمان پيشى گرفته و به بزرگترين بازار نرم افزارى اروپا مبدل خواهد شد. نکته تاريک در اين بررسى تداوم شکاف فناورى آى تى ميان امريکا و اروپاست که تنها در سال ميلادى جارى در محصولات مذکور رقمى معادل 63ميليارد يورو را نشان خواهد داد که البته شکاف بسيار عميق به نشر مى رسد.
صنايع آى تى تا سال 2004 ، 9/6درصد در اقتصاد اروپا سهم خواهد داشت در حالى که اين درصد در امريکا معادل 10درصد است و بدتر آن که پرداخت هاى اروپاييان به آى تى امسال 3دهم درصد کاهش نيز مى يابد.چارلز هومس تحليلگر برجسته مى گويد: امروزه 40درصد اقتصاد اروپا تحت تاثير مستقيم و غيرمستقيم آى تى قرار دارد و اگر ميزان سرمايه گذارى نظير آنچه وجود دارد، کمتر شود؛ آن وقت شاهد بيشتر شدن شکاف ميان اروپا و امريکا خواهيم بود. وى نقش موثر حکومت در ايجاد انگيزه هاى قومى و حمايت مادى از سازندگان بخش نرم افزارى را به عنوان راه چاره پيشنهاد مى کند تا شکاف اطلاعاتى در درازمدت کمتر شود.
هومس مى افزايد سرمايه گذارى به سوى سرويس هاى وب بسيار خوب است چرا که نه تنها نياز مستقيم به حمايت سخت افزارى ندارد بلکه سازندگان به راحتى مى توانند در جزيره اطلاعاتى رخنه کرده و محصولات خود را عرضه نمايند. براى هل دادن صنايع مذکور، سرمايه گذارى هاى دوبله معناى خاصى دارد که به وسيله آن جانى تازه به شرکت هاى نرم افزارى در حال ورشکست شدن مى بخشد. انحراف بودجه ها به سوى برنامه هاى نوين و قابل شاعه روى همه سيستم عامل ها فاکتور خوبى محسوب مى شود که برخى کشورها نظير آلمان آن را دنبال مى کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفند های کلیدی تگ H3
    ایده های حرفه ای درباره تحقیقات وبلاگ نویسی
    جدیدترین نکات مهم درباره کالای دیجیتال | آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

    ترفندها و نکات طلایی در مورد محتوا برای اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا