تکنولوژی

ارايه يك مقاله تخصصى توسط متخصصان ايرانى به كنفرانس بين المللى ايفاك

بخش خبر ITiran – يک مقاله تخصصى درباره گوگل توسط متخصصين ايرانى به کنفرانس بين المللى IFAC ارايه شد.
پروفسور على خاکى صديق و مهندس مهدى رودکى از دانشگاه صنعتى خواجه نصير ارايه دهندگان مقاله ياد شده با عنوان انگليسى زير م باشند:
DENTIFICATION OF THE DYNAMICS OF THEGOOGLES RANKING ALGORITHM
به گفته ارايه دهندگان مقاله در گفتگو با سرويس خبر ما گفتند: امروزه موتورهاى جستجوگر انتخاب اول تمام سايت ها در تجارت الکترونيک مى باشند و در بين تمام موتورهاى جستجوگر، گوگل جايگاه برتر را از آن خود کرده است. مقاله مورد نظر با هدف شناسايى سيستم رتبه بندى گوگل ارايه شده است که البته خلاصه اى از پروژه اى است که در دانشگاه صنعتى خواجه نصير انجام شده است.
ارايه اين مقاله از آن جهت مهم است که ديدگاهى نوين را در برخورد با موتورهاى جستجوگر مطرح مى سازد و در واقع از ديد مهندسى برق موتورهاى جستجوگر مورد تحليل قرار گرفته اند.
آنها با اشاره به اينکه خبر انجام اين پروژه تاکنون رکورد دار بحث هاى اينترنتى درباره موتورهاى جستجوگر بوده است عنوان کردند:
قصد داريم مرحله تکميلى اين پروژه را با شبکه هاى عصبى انجام دهيم که خوشبختانه بخش خصوصى ايرانى و خارجى به حمايت مالى اين پروژه تمايل نشان داده اند که در حال بررسى پيشنهادات هستيم.
همچنين اضافه کردند که در صورت تکميل اين پروژه مى توان بسيارى از اسرار ناگفته موتورهاى جستجوگر را که به شدت از انتشار آنها خوددارى مى شود را شناسايى کرد.
گفتنى است که مقاله ياد شده در آگوست 2003 در کشور هلند ارايه خواهد. متن کامل مصاحبه با پروفسور صديق و مهندس رودکى فردا در اختيار شما قرار خواهد . مهندس رودکى اخيرا کتابى تحت عنوان “يک يا دو هزار و يک ” را به صورت الکترونيکى تاليف کرده است که درباره موتورهاى جستجوگر مى باشد که با استقبال دارندگان سايت هاى ايرانى مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا