تکنولوژی

اعلام اسامى 700 ISP مجاز از سوى وزارت پست

بخش خبر Itiran – وزارت پست و تلگراف وتلفن نام 700 شركت داراى مجوز عرضه كننده خدمات اينترنتى ISP و سه شركت تامين كننده ارتباط اينترنت پر ظرفيت ASP را به زودى اعلام مى‌كند.
به گزارش روابط عمومى وزارت پست و تلگراف و تلفن در پى اقدام عملى اين وزارت خانه براى اجراى مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى و پس از دريافت تقاضاهاى فعاليت رسمى اين گونه مراكز ، وزارت پست وتلگراف وتلفن بررسى هاى لازم را از نظر توانايى‌هاى فنى در مهلت مقرر انجام داد.
بر اساس اين گزارش از ميان 31 شركت متقاضى مجوز تامين كنندگان ارتباط اينترنت پر ظرفيت 3 شركت داراى توان و صلاحيت فنى شناخته و مجوز آنها صادر شد اما از 28 متقاضى ديگر نيز بدون ممانعت از فعاليت جارى خواسته شد تا 20 شهريور ماه امسال امكانات فنى و توانايى لازم را تامين وخود را با ضوابط مدون تطبيق دهند.
بنا به اين گزارش موسسات رسا ISP كه در سالهاى اخير با تامين امكانات زيرساخت ارتباطى از سوى اين وزارتخانه و شركت مخابرات ايران در حال گسترش هستند پس از اعلام ضوابط مورد بررسى قرار گرفتند و خوشبختانه 454 مركز خصوصى و 244 مركز دولتى يا وابسته از جمله مراكز آموزش عالى و غير دولتى داراى صلاحيت فنى شناخته شدند.
اين موسسات ضمن ادامه فعاليت و در صورت احراز ساير شرايط مندرج در مصوبه ياد شده مجوز قطعى دريافت خواهند كرد.
از مراكز خصوصى رسا 160 واحد در تهران و 294 واحد در شهرستان هاى مختلف حتى شهرستان‌هاى كوچك ودور از مركز و از مراكز ولتى رسا 59 واحد در تهران و 185 واحد در شهرستان مستقر هستند.
در مورد متقاضيان باقيمانده فعاليت به عنوان رسا ISP اقدام عملى در دو زمينه تامين ارتباط و نيز بررسى وضع آنان به منظور تطبيق با ضوابط در حال انجام است كه در هر مرحله پس از نهايى شدن از طريق رسانه‌ها به آگاهى همگان خواهد رسيد.
وزارت پست وتلگراف وتلفن اظهار اميدوارى كرد مراكز دولتى و وابسته رسا با خدمات رسانى در زمينه تخصصى فعاليت‌خود و نبود تداخل زمينه فعاليت سالم و اقتصادى بخش خصوصى در گسترش خدمات و دسترسى گسترده تر مردم به شبكه جهانى اطلاع رسانى اينترنت را فراهم آورند و متقابلاً نيز بخش خصوصى با رعايت ضوابط و مقررات ضمن بر طرف كردن شبهات احتمالى درباره كاربرى اينترنت قواعد بازار همچون كيفيت برتر و خدمت ارزان‌تر را سرلوحه كار خود قرار دهد.
گفتنى است وزارت پست و تلگراف و تلفن در ادامه سياست اجرايى ماده 124 قانون برنامه سوم توسعه و به منظور خصوصى سازى و آزاد‌سازى در بخش هاى مختلف حوزه اجرايى فعاليت خود ارديبهشت ماه امسال ضوابط فعاليت بخش خصوصى در زمينه خدمات گوناگون اينترنتى همچون رسا ISP تامين كنندگان اينترنت پر ظرفيت ASP و خدمات تلفن اينترنتى را اعلام كرد كه مورد استقبال خوب بخش خصوصى ومردم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا