تکنولوژی

برنامه تكنولوژى اطلاعات به تصويب هيات دولت رسيد

بخش خبر Itiran – سرانجام پس از چند سال بعد از ورود اينترنت و تكنولوژى‌هاى نوين ديجيتالى، يك برنامه جامع براى نظم بخشى به فعاليت‌هاى موجود در اين عرصه تهيه و به تصويب هيات وزيران رسيد.
به گزارش خبرنگار Itiran صبح امروز عبدالله رمضان‌زاده سخنگوى هيات دولت دريك مصاحبه مطبوعاتى با اشاره به تهيه و تصويب برنامه توسعه و كاربرى فناورى اطلاعات گفت: باتوجه به الزامات قانونى كه دولت خود را ملزم به ارايه آن مى داند، برنامه توسعه و كاربرى فناورى اطلاعات به تصويب هيات وزيران رسيد كه مى تواند تاثيرات مهم سياسى و اقتصادى در كشور بگذارد.
همچنين در اين جلسه نصرالله جهانگرد دبير شوراى عالى اطلاع رسانى اين برنامه را تكفا ناميد و افزود:هدف از اين طرح حضور توانمند كشور در عرصه فناورى اطلاعات با چشم انداز اعتلاى اقتدار ملى و توسعه متوازن و پايدار است.
جهانگرد همچنين از انتصاب خود به عنوان نماينده ويژه رييس جمهور درامر فناورى اطلاعات و ارتباطات خبر داد و افزود: براى تهيه اين مجموعه برنامه‌هاى جامع كشورهاى مختلف فعال درعرصه فناورى اطلاعات مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و از ميان آن‌ها برنامه اى متناسب با شرايط كشور تهيه و تصويب شد.
به گفته جهانگرد كليه دستگاه‌هاى دولتى پس از اين باى بهره مندى از بودجه‌هاى دولتى در امر IT موظف خواهند بود سياست‌گذارى‌هاى انجام شده توسط شوراى عالى راهبرى را مد نظر قرار دهند. همچنين نماينده ويژه رييس جمهور در امر IT موظف خواهد بود هر ماه گزارش اين تشكيلات وفعاليت‌هاى آن را به رييس جمهور تقديم كند.
وى توجه به مشاركت بخش خصوصى را در اين برنامه ياد‌آورشد و افزود:تمامى پروژه ها توسط بخش خصوصى انجام مى شود. وى اين پروژه ها را شامل تجارت الكترونيكى، پروژه هاى اقتصادى بانكى و مالى، دولت الكترونيك، توسعه فرهنگ در محيط ديجيتال و توسعه دسترسى به اينترنت و شبكه‌هاى اينترنت از جمله برنامه‌هاى ارايه شده در اين برنمه است.
جهانگرد همچنين خاطر نشان كرد كه يك شوراى راهبرى زير نظر وزير يا بالاترين مقام دستگاه براى بررسى چگونگى اجراى برنامه تكفا در آن دستگاه تشكيل و تمام آن ها نيز يك نماينده ويژه به شوراى عالى اطلاع رسانى كه مسئولين كلى اجراى اين برنامه را بر عهده دارد تشكيل خواهد شد.
وى تقويت زبان فارسى در محيط ديجيتال ، كاهش هزينه‌هاى دسترسى به شبكه ، جلوگيرى از هزينه موازى در ايجاد شبكه، كمك به بخش خصوصى در توليد محصول و سرمايه‌گذارى درسطح ملى و مشاركت در سطح استانى را نيز از سياست‌هاى اجرايى برنامه تكفا ذكر كرد.

وى گفت با اجراى اين طرح و مشاركت جدى دولت، بخش خصوصى و متخصصان خارج از كشور ، زمينه ايجاد يك حركت وسيع و همه جانبه به سوى اقتصاد مبتنى بر دانايى فراهم شده و رشد اقتصادى در كشور شتاب خواهد گرفت.
وى ادامه داد: براى اجراى اين طرح در سال جارى اعتبارى نزديك به يك هزار ميليارد ريال پيش بينى شده و دولت نيز تاكيد كرده است كه تمامى برنامه هاى آن توسط بخش خصوصى انجام شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا