تکنولوژی

دیزاین انقلابی در آیفون 8

اپل اولین شرکتی نیست که قراراست گوشی هوشمندی با صفحه نمایش خمیده تولید کند اما طبق تحلیل‌های انجام شده ، آیفون بعدی به احتمال زیاد رقیب سفت و سخت دیگر گوشی‌های هوشمند با صفحه خمیده در بازار و یک پیشگام در این زمینه می‌شود.

سامسونگ  قراراست سال آینده سومین گوشی مجهز به صفحه خمیده از سری Galaxy S  خود با نام Galaxy S 8 را عرضه کند. اما گوشی آیفون 8 قرار است اولین محصولی این شرکت باشد که مجهز به صفحه خمیده است. با این وجود طبق گزارش Digitimes  ، تحلیل گران IHS عنوان کرده‌اند که تعبیه صفحه خمیده AMOLED  در آیفون اپل، تقاضا برای پنل‌های منعطف AMOLED  را از طرف شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش خواهد داد.

شرکت سامسونگ در زمینه تعبیه صفحه نمایش AMOLED ، فعلا حرف اول بازار را می زند و همچنین ، اپل اولین شرکتی نیست که قرار است صفحه نمایش آیفون را به به این قابلیت مجهز کند. شرکت هایی همچون Vivo  و Xiaomi ، در سال 2016 ، گوشی‌های صفحه خم خود را وارد بازار کردند و شرکت‌های سازنده بسیار دیگر نیز در آینده نزدیک تولید گوشی‌هایی با صفحات خم را در دست تولید دارند اما  اپل بعد از عرضه آیفون 8  ، در این میدان حکم یک کاتالیزور را ایفا خواهد کرد.  Jerry Kang ، تحلیل گر IHS  می‌گوید :

“سال 2016 بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به  تولید کنندگان پنل‌های صفحه نمایش فشار وارد کردند تا محصولات AMOLED و منعطف بیشتری تولید کنند، اما با در نظر گرفتن ظرفیت تولید محدود این پنل‌ها، فقط تعداد اندکی از شرکت‌های صاحب نام توانستند به میزان مناسب به این قطعات دسترسی پیدا کنند و همین مسئله رقابت بین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را افزایش داد. سازندگان گوشی‌های همراه به زودی استفاده از صفحات نمایش مستطیل و تخت را کنار گذاشته و رو به  صفحات خمیده و قابل انعطاف و با حاشیه‌های غیر مسطح خواهند آورد. “

ورود آیفون 8 شاید واقعا توضیح دهد و مارا قانع کند که چرا اصلا به گوشی خمیده احتیاج داریم، علاوه بر این بسیاری از شرکت‌های سازنده نیز متقاعد خواهند شد که همین شیوه را در پیش بگیرند. 

آیفون 8 احتمالا صنعت گوشی‌های هوشمند با صفحه خمیده را متحول خواهد کرد، کاری که تا به این جا، سری Galaxy S سامسونگ نتوانست انجام دهد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا