تکنولوژی

تولید آیفون در آمریکا

شرکت عظیم تولید کننده قطعات الکترونیکی Foxconn قرار است 7 میلیارد دلار به روی ساخت کارخانه‌ای در ایالات متحده به منظور تولید پنل‌های صفحه‌نمایش سرمایه گذاری کند. طبق گزارش‌هایی از The Wall Street Journal و Nikkei Asian Review، رئیس شرکت Foxconn، Terry Gou در مورد اهداف این شرکت توضیحاتی ارائه کرد و تخمین زد که این کارخانه قادر است بین30 تا 50 هزار شغل ایجاد کند. شرکت Foxconn از سال 2014 در فکر ساختن چنین کارخانه‌ای در آمریکا بود و طبق گفته‌های Gou اگر این کارخانه قرار باشد هم اکنون راه اندازی شود، به کمک‌های مالی دولت در زمینه تامین منابع ارزان قیمت نیازمند خواهد بود. این حرکت بیشتر از فاکس‌کان برای اپل سود دارد زیرا می‌تواند آیفون‌های خود را در آمریکا تولید کند. از طرف دیگر زمانی که با یک شرکت چینی کار می‌کند قیمت تمام شده محصول خیلی گران‌تر نمی‌شود و تنها هزینه کارگران آمریکایی به آن اضافه خواهد شد.

این کارخانه با سرمایه گذاری شرکت اپل احداث می‌شود. طبق گفته‌های Gou، اپل به دلیل احتیاجی که به محصولات تولیدی این کارخانه دارد، اشتیاق خود را برای شراکت در سرمایه گزاری اعلام کرده است. شرکت Foxconn یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری اپل محسوب می‌شود که با کمک دولت چین بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون را در این کشور اداره می‌کند. هر گونه سرمایه گزاری اپل در این پروژه برای رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ یک موفقیت به حساب می‌آید زیرا وی دائما از اینکه یک شرکت آمریکایی مانند اپل، برای کشور چین ایجاد اشتغال کرده بود همیشه شکایت داشت. با این تصمیم حالا اپل می‌تواند آیفون را در آمریکا تولید کند و البته ارتباط خود را با شرکت چینی حفظ کند.

طبق گزارش Bloomberg، در تاسیس این کارخانه شرکت ژاپنی شارپ نیز مشارکت خواهد داشت(Foxconn سال گذشته شارپ را به مبلغ 3.5 میلیارد دلار خریده است). Gou در ادامه سخنان خود اعلام کرد که تاسیس این کارخانه در ایالات متحده می‌تواند هزینه‌های ارسال محصولات این شرکت را به طور چشم گیری کاهش دهد اما بازهم تاکید کرد که برای حصول بازدهی بهتر، این شرکت به انگیزه‌های مالی فراوانی احتیاج دارد. وی اضافه کرد که ایالت پنسیلوانیا برای شراکت با Foxconn اشتیاق زیادی نشان می‌دهد و احتمال مشارکت با این ایالت از دیگر ایالت‌های آمریکا بیشتر است.

اینطور که از شایعات مشخص است انتقال فاکس‌کان به آمریکا درحال قطعی شدن است اما فاکس‌کان می‌خواهد از این انتقال نهایت استفاده را ببرد. یعنی هم کمک مالی از دولت آمریکا و ایالت پنسیلوانیا بگیرد و هم سرمایه عظیمی از اپل دریافت کند. به این ترتیب اگر فاکس‌کان به آمریکا منتقل شود باید منتظر باشیم پشت آیفون عبارت Made in USA را ببینیم.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بازتاب: trustbet
  2. بازتاب: pod
  3. بازتاب: goatpg
  4. بازتاب: www.24หวย

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا