تکنولوژی

افزایش فروش علی بابا

شرکت علی بابا روز پنج شنبه، درآمد دو رقمی سه ماه اخیر خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت در مسیر رشد و سوددهی بالایی قرار دارد. به گفته یک تاجر به نام بوریس اسلاسبرگ، که مدیرعامل شرکت FX strategy نیز هست، شرکت چینی حوزه تجارت الکترونیک علی بابا در ابتدای سیر رونق و سوددهی است. وی برای این ایده، دلایل زیر را عنوان کرد:

  • علی بابا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست که سرمایه بازاری معادل 500 میلیارد دلار دارد اما از آنجاییکه شامل کسب و کارهای مختلف است، سرمایه گذاران پتانسیل‌های این شرکت را به درستی درک نمی‌کنند.
  • علی بابا، دامنه بیزنسی گسترده‌ای دارد. از خرید آنلاین گرفته تا نسل جدید فروشگاه‌های حضوری، شیوه‌های نوین پرداخت و حتی پردازش ابری. اما اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید، این شرکت تمام سود خود را از تجارت اصلی خود تهیه می‌کند که نشان از موفقیت بالای این کسب و کار دارد.
  • درآمد این شرکت سالیانه 61 درصد افزایش داشته که دستاورد خیره کننده‌ای محسوب می‌شود و همچنین جریان آزاد نقدینگی شرکت، طی 4 سال گذشته بیش از 400 برابر شده است.
  • سهام شرکت علی بابا به دلیل وقوع تنش بین روابط آمریکا و چین- دو ابر قدرت اقتصادی برتر دنیا-تحت تاثیر قرار گرفت است اما هر سهم از علی بابا به دلیل تنش‌های موجود بین آمریکا و چین، به زیر 200 دلار رسیده است و اگر این روند ادامه پیدا کند و ارزش هر سهم به زیر 150 دلار برسد، شرایط ایده آلی برای خرید سرمایه داران و سرمایه گذاری‌های بلند مدت 3 تا 5 ساله ایجاد خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا