تکنولوژی

قطع زنجیره گسترده‌ترین حملات سایبری به موسسات مالی

مقامات روسیه در ماه نوامبر رسما دستور حمله به دفتر یک شرکت فیلم‌سازی در مسکو را به عنوان بخشی از پروژه مبارزه با فرایند هک شدن موسسات مالی و اعتباری سراسر جهان، صادر کردند. 

این در حالی است که متخصصان امنیت سایبری عنوان کرده‌اند از زمان انجام این حمله، خبری از استفاده مجدد از نرم‌افزار سرقت گذرواژه، Dyre که زمینه‌ساز سرقت حداقل ده‌ها میلون دلار و وارد آمدن آسیب به موسسات مالی نظیر بانک آمریکا بوده، نشده است. کارشناسان حاضر در حوزه امنیت سایبری موسسات مالی و اعتباری معتقدند این اقدام روسیه، بزرگ‌ترین تلاش برای قطع زنجیره ارتکاب تخلفات سایبری بوده است. با توجه به عدم اظهارنظر مقامات دولتی روسیه و مسئولان شرکت فیلم‌سازی، هنوز پرسش‌های زیادی بدون پاسخ باقی مانده‌ است. 

این در حالی است که با توجه به عدم اتخاذ سیاست‌های تنبیهی از سوی دولت روسیه بر ضد هکرها، برخی احتمال می‌دهند حملات ماه نوامبر از سوی شرکت‌های غربی فعال در حوزه امنیت سایبری طراحی شده باشند. 

هکرهای Dyre از انواع و اقسام ترفندها به‌منظور وارد کردن کدهای رایانه‌ای پیشرفته به مرورگر وب کاربران استفاده می‌کردند تا ارتباط میان رایانه‌های مشتریان و چیزی در حدود 400 موسسه مالی و اعتباری را با اختلال مواجه کنند. این در حالی است که حتی شرکتی مانند IBM نیز از این دسته اقدامات به عنوان مهم‌ترین سرقت‌های مالی در سال گذشته یاد کرده است. 

تحقیقات در خصوص نرم‌افزار Dyre توسط آزمایشگاه امنیتی کسپرسکی روسیه انجام شده اما این شرکت امنیتی اعلام کرده جزئیات بیشتر را در کنفرانس سالیانه متخصصان امنیتی منتشر خواهد کرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا