ایران

مناظره تک‌نفره رییس کمیسیون صیانت

پس از لغو مناظره، تقی‌پور به تنهایی در دفاع از طرح صیانت سخنرانی کرد

جلسه مناظره‌ میان رییس کمیسیون صیانت و یکی از کارشناسان منتقد طرح که قرار بود در قالب کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه تهران برگزار شود، ساعاتی پیش از آغاز جلسه لغو شد. در نهایت این جلسه بدون حضور کارشناس منتقد برگزار شد و تقی‌پور به تنهایی به ارایه مطالبی پیرامون مزیتهای طرح صیانت پرداخت. طبق اعلام برگزارکنندگان این جلسه، دلیل لغو این مناظره، امتناع تقی‌پور از این گفتگوی دوطرفه بوده است.

مسوولان برگزاری این رویداد تاکید کردند که امتناع رییس کمیسیون مشترک از مباحثه با محمد کشوری (از منتقدان طرح صیانت) درحالی اتفاق افتاده است که پیش از این تمامی هماهنگی‌های لازم انجام شده و با پوسترهایی، برگزاری این جلسه مناظره دونفره در پلتفرمهای مختلف اطلاع‌رسانی شده بود.

انتقاد کشوری از لغو سوری جلسه
انتقاد کشوری از لغو صوری جلسه

روز گذشته محمد کشوری از فعالان و کارشناسان فضای مجازی، در حساب توییتر خود از برگزاری جلسه بحث و گفتگویی میان خود و رضا تقی‌پور، رییس کمیسیون مشترک صیانت در دانشگاه تهران خبر داد. با اینحال وی ساعاتی پیش از جلسه اعلام کرد که طبق اعلام برگزارکنندگان برنامه،  تقی‌پور حضو خود در برنامه را لغو کرده و در نتیجه کل برنامه کنسل شده است. با این وجود درحالی که همه، از جمله کشوری، گمان می‌کردند که این جلسه دیگر برگزار نمی‌شود، اعلام شد که جلسه با حضور تقی‌پور در جریان است و وی درحال سخنرانی است.

این حرکت، تعجب تمامی مخاطبان این برنامه و کارشناس منتقد برنامه را برانگیخت. کشوری در انتقاد از این اقدام دانشگاه تهران، حذف کارشناس منتقد به خواست مسوولی که در موضع قدرت قرار دارد را توهین به جایگاه دانشگاه و کرسی آزاداندیشی خواند و افزود: چنانچه مدافعان طرح صیانت، منطق محکمی برای گفته‌های خود داشتند، چنین از یک گفتگوی تخصصی و شفاف طفره نمی‌رفتند.

انتقاد کشوری از حرکت عجیب دانشگاه تهران
انتقاد کشوری از حرکت عجیب دانشگاه تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا