ارتباطاتموبایل

مهمترین نکات قبل از خرید سیم کارت

انتخاب خط تلفن همراه به دلیل اینکه عموم افراد از آن خط برای سالهای طولانی و در اغلب موارد به صورت دائمی استفاده می‌کنند، یک فرایند تخصصی و مهم است که باید به دقت انجام شود. تعدادی از افراد دلیل خرید سیم کارت را استفاده از آن خط، برای تبلیغ کسب و کار و درج آن بر روی کارت ویزیت و یا وبسایت شخصی عنوان کرده‌اند که بدین ترتیب در میان افراد مختلف و مخاطبان آنها مبادله می‌شود.

پس سنجیدن تمامی جوانب و اهداف برای تهیه سیم کارت متناسب با نیاز خود از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال خرید سیم کارت به صورت حرفه‌ای و اصولی هستید، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای خرید در خصوص برخی موضوعات تصمیم بگیرید که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

  • انتخاب اپراتور در خرید سیم کارت

در خصوص اپراتور تصمیم بگیرید. این تصمیم می‌تواند سایر مسائل را نیز تحت تاثیر قرار دهد. انتخاب اپراتور به معنای انتخاب قیمت و هزینه ها، انتخاب کیفیت خدمات، انتخاب طرح‌های تشویقی و… است.

معمولا یکی از معیار‌های اصلی در انتخاب اپراتور، آنتن دهی می‌باشد. در صورتی که آنتن دهی را معیار قرار داده باشید، اپراتور همراه اول و سیم کارت همراه اول در اولویت شما خواهد بود. اما ایرانسل و رایتل نیز از جمله اپراتورهایی هستند که آنتن مناسبی دارند.

بهتر است علاوه بر آنتن دهی، سایر خدماتی را که توسط هر یک از اپراتورها ارائه می‌شود نیز بررسی کنید. یکی از مهمترین خدماتی که می‌تواند به عنوان معیار انتخاب قرار گیرد، سرعت، قیمت و کیفیت اینترنت است.

برخی از اپراتور‌ها به دلیل وسعت طرح‌های تشویقی، جشنواره‌ها و جوایز انتخاب می‌شوند. ممکن است شما به دلیل در دسترس نبودن شماره رند مورد نیازتان، ترجیح بدهید شماره رند مشابهی را از اپراتور دیگر تهیه کنید.

قبل از خرید سیم کارت، نیاز‌های خود را اولویت بندی کنید. بر اساس ویژگی‌های هر اپراتور و متناسب با نیاز، یک انتخاب دقیق داشته باشید. برای مثال اگر اینترنت پر سرعت برای شما اهمیت زیادی دارد، باید به دنبال اپراتورهایی باشید که اینترنت‌های نسل جدید ارائه می‌نمایند.

  • سیم کارت دائمی یا اعتباری

اولین و مهمترین موردی که عموم مردم به آن توجه می‌کنند تهیه سیم کارت دائمی و یا اعتباری است. تصور عموم مردم این است که سیم کارت‌های دائمی اعتبار بیشتری دارند. به همین دلیل اغلب افرادی که به دنبال جلب اعتماد مخاطبان خود هستند یا برنامه‌ای برای برند سازی شخصی دارند، خرید سیم کارت‌های دائمی را در اولویت قرار می‌دهند.

  • قیمت سیم کارت

قیمت سیم کارت یکی دیگر از مهمترین موارد در خرید سیم کارت است. سیم کارت‌های دائمی در مقایسه با سیم کارت‌های اعتباری قیمت بیشتری دارند. این تفاوت قیمت در سال‌های اولیه عرضه سیم کارت به بازار، بیشتر بود و باعث می‌شد تا قیمت، اصلی‌ترین معیار برای تصمیم گیری در این خصوص به نظر بیاید. هزینه اولیه برای خرید سیم کارت دائمی بیشتر از سیم کارت اعتباری است. البته سیم کارت‌های دائمی معمولا هزینه مکالمه و پیامک پایین‌تری دارند. برای مقایسه و تصمیم گیری توصیه می‌کنیم علاوه بر هزینه سیم کارت و هزینه خدمات اینترنتی، طرح‌ها و… را نیز بررسی کنید.

در خصوص خرید سیم کارت رند نیز همین اصل قیمت، صادق است و سیم کارت‌های رند اعتباری، قیمت کمتری در مقایسه با سیم کارت‌های رند دائمی دارند. به همین دلیل برخی از افراد برای مقرون به صرفه‌تر بودن شماره رندی که نیاز دارند، خرید سیم کارت‌های اعتباری را در اولویت قرار می‌دهند.

بسیاری از اپراتورها امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را ایجاد نموده اند. در صورتی که از این نوع سیم کارت‌ها استفاده کنید، می‌توانید در صورت نیاز نسبت به دائمی نمودن سیم کارت خود اقدام نمایید.

هر چند این نوع سیم کارت‌ها در مقایسه با سیم کارت‌های اعتباری که قابل تبدیل به سیم کارت دائمی نیستند، گران‌تر هستند، ولی نسبت به سیم کارت‌های دائمی قیمت مناسب‌تری دارند. بسیاری از اپراتور‌ها با جوایز و طرح‌های تشویقی، تلاش می‌کنند تا مشترکان خود را تشویق به تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی نمایند.

  • سیم کارت صفر یا کارکرده

یک انتخاب بزرگ دیگر پیش رو دارید، سیم کارت صفر می‌خواهید یا سیم کارت کارکرده؟ اغلب مشتریان خرید سیم کارت‌های صفر را به خرید سیم کارت‌های کارکرده ترجیح می‌دهند.

سیم کارت‌های صفر بدون دردسر خریداری می‌شوند. بدون حاشیه و نگرانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته به هنگام خرید سیم کارت باید از صفر بودن آن مطمئن باشید. خرید از مراکز معتبر می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند.

مزیت اصلی سیم کارت‌های کارکرده قیمت مناسب‌تر آن هاست. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری بپردازند و سیم کارت صفر خریداری کنند تا پاسخ به تماس‌های مکرر مخاطبان مالک قبلی کلافه شان نکند. در مقابل کسانی هستند که ترجیح می‌دهند سیم کارت کارکرده با قیمت مناسب خریداری کنند.

به خصوص برای سیم کارت 0912، سیم کارت‌های کارکرده به دلیل قیمت مناسب بازار بسیار خوبی دارند.

یک دلیل دیگر برای خرید سیم کارت کارکرده وجود دارد. اغلب شماره‌های رند خریداری شده اند. به احتمال زیاد شما برای خرید سیم کارت‌های رند مورد نظرتان باید در میان شماره‌های کارکرده بگردید.

در خرید سیم کارت‌های کارکرده اهمیت خرید از مراکز معتبر دو چندان می‌شود. در خصوص این سیم کارت‌ها باید به چند سوال پاسخ دهید و جوانب احتیاط را بسنجید:

  • سیم کارت تا چه حد مورد استفاده بوده است؟
  • آیا سند سیم کارت مشکلی برای معامله ندارد؟
  • آیا فعالیت‌های مالک قبلی با سیم کارت برای شما مشکل ساز خواهد بود؟ (برای مثال اگر با سیم کارت مرتکب خلافی شده است)

خرید سیم کارت رند یا غیر رند؟

کمتر کسی است که در خصوص خرید سیم کارت رند وسوسه نشده باشد. بسیاری از افراد برای ارتقا برند شخصی خودشان، به دنبال شماره‌های رند هستند. برخی به دلیل سهولت بخاطر سپردن این شماره‌ها توسط مخاطب، آنها را ترجیح می‌دهند.

برخی دیگر شماره‌های رند را به عنوان بخش مهمی از یک سبک زندگی لوکس پذیرفته و قصد خرید آن را دارند.

معیار مشخصی هم برای قیمت گذاری سیم کارت‌های رند وجود ندارد و میزان تقاضای موجود در بازار، تعیین کننده قیمت است. نوع رند بودن نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت سیم کارت داشته باشد. برای مثال سیم کارت تاریخ تولدی، خواهان بیشتر و قیمت بسیار بالایی دارند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا