ارتباطاتایران

آشنایی بیشتر با وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت چهاردهم

نگاهی به سوابق اجرایی و مدیریتی ستار هاشمی.

ستار هاشمی، وزیر پیشنهای وزارت ارتباطات امروز از سوی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

طبق اطلاعاتی که درباره ستار هاشمی اعلام شده، وی در سال ۱۳۵۵ در یاسوج متولد شد و تحصیلات خود را در رشته هوش مصنوعی به طور مشترک از دانشگاه موناش استرالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسانده است.

او در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به فعالیت شد.

در ادامه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، در مهرماه سال ۱۳۹۸ با صدور حکمی، ستار هاشمی را به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب کرد.

او همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل بوده و در سال ۱۴۰۲ به عنوان مدیر برتر قوه قضاییه شناخته شد. علاوه بر این، هاشمی در تأسیس انجمن هوش مصنوعی ایران نیز نقش داشته است.

تولید گوشی بومی یک از مسائل مورد توجه ستار هاشمی و وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود. او در مصاحبه‌ای در همین باره در سال ۹۹ به خبرگزاری فارس گفته بود: «با توجه به این که وابستگی جدی به گوشی همراه هوشمند در داخل کشور وجود دارد، در این حوزه برای کمک به مردم ورود پیدا کردیم… کسب و کارهای نوظهور در این حوزه برای تداوم، نیاز جدی به این کالای اساسی دارد؛ چراکه رشد و توسعه زیرساخت شبکه از اهمیت به سزایی برخوردار است. قانون‌گذار مسئولیت تولید گوشی همراه را برعهده وزارت صمت گذاشته است، اما نمی‌توان انتظار داشت که این وزارتخانه به تنهایی به همه موضوعات مهم و اساسی در کشور رسیدگی کند.»

البته هاشمی در همان دوره در گفت‌وگو با زومیت مخالفت خود را با ساخت سیستم‌عامل بومی اعلام کرده بود. او در این‌باره گفت: «نباید با رویکرد «اختراع مجدد چرخ» به مبحث سیستم‌عامل بومی وارد شویم. توسعه‌ی سیستم‌عامل بومی از ابتدا، دارای پیچیدگی‌های زیادی است و از منظر فنی توصیه نمی‌شود و عقلانی هم نیست.»

حال با اوصاف باید دید ستار هاشمی طی روزهای آینده می‌تواند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس دریافت کند و در این صورت چه رویکردی در خصوص اختلالات شدید اینترنت، نارضایتی کاربران از کیفیت اینترنت و فیلترینگ خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا