سرگرمیگجت

بهترین هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم

در عصر دیجیتال امروزی، پیدا کردن فیلم‌های مورد علاقه‌تان، راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است. به لطف تکنولوژی‌های جدید می‌توانید فورا و بدون دردسر، فیلم‌هایی که می‌خواهید را دانلود و ذخیره کنید. اما همزمان با این پیشرفت‌ها، تقاضا برای ابزار ذخیره‌سازی مطمئن با گنجایش بالا نیز افزایش یافته است.

هارد‌های اکسترنال یک وسیله کاربردی هستند و به عنوان روشی ایده‌آل برای نگهداری از حجم عظیم عکس، فیلم و موسیقی عمل می‌کنند. این هارد ها برای افرادی که می‌خواهند فیلم و عکس‌های شخصی‌شان را در جایی مطمئن آرشیو کنند هم مناسب هستند.

اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، ما در اینجا به هر آنچه که درباره بهترین هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم باید بدانید اشاره کرده‌ایم.

انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم

اگر هدف‌تان از خرید هارد اکسترنال، آرشیو و نگهداری فیلم است، باید هنگام خرید به این عوامل توجه کنید:

فضای ذخیره سازی

مهم‌ترین نکته در انتخاب هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم، ظرفیت ذخیره‌سازی آن است. فیلم‌ها معمولا حجم نسبتا بالایی دارند، به خصوص اگر کیفیت بالایی داشته باشند و صدای آن‌ها فشرده نشده باشد. اگر فیلم‌های زیادی دارید، یک هارد اکسترنال با ظرفیت حداقل 2 ترابایت و حتی بیشتر را انتخاب کنید.

نوع درایو

هاردهای اکسترنال به دو نوع تقسیم می‌شوند: HDD (درایو هارد دیسک) و SSD (درایوهای حالت جامد). معمولا HDDها گزینه‌ای کلاسیک و قدیمی‌تر برای ذخیره‌سازی هستند و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. این هاردها برای ذخیره فیلم و موسیقی عالی هستند، اما هنگام بازیابی داده‌ها کمی کند عمل می‌کنند.

از طرف دیگر SSDها عملکرد سریع‌تر و قابل اعتمادتری دارند و طول عمر آن‌ها نسبت به HDDها بیشتر است. این درایوها برای مصرف‌کنندگانی مناسبند که می‌خواهند فورا به داده‌های خود دسترسی پیدا کنند و می‌توانند هزینه بیشتری پرداخت کنند. با این حال، SSDها اغلب ظرفیت کمتری دارند و برای افرادی که می‌خواهند فیلم‌هایی با حجم کمتر را آرشیو کنند مناسب هستند.

انتخاب بین HDD و SSD به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. برخی از افراد از ترکیبی از این دو استفاده می‌کنند و یک SSD را برای فایل‌هایی که به طور مداوم به آن‌ها نیاز دارند خریداری می‌کنند و یک HDD را برای فایل‌های حجیم خریداری می‌کنند.

قابلیت اتصال

هاردهای اکسترنال معمولا از طریق USB به رایانه یا پخش کننده رسانه متصل می‌شوند. امروزه رایج‌ترین اتصالات مورد استفاده شامل USB 3.0، USB 3.1 و USB-C هستند. برای اطمینان از سرعت انتقال بالا، هارد اکسترنالی با اتصال USB 3.0 یا بالاتر را انتخاب کنید. USB-C نیز جدیدترین استاندارد است و نرخ انتقال داده سریعی را ارائه می‌دهد که باعث شده بسیاری از دستگاه‌های جدید سراغ استفاده از آن بروند.

انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم

قابلیت حمل

هنگام خرید هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم به این فکر کنید که قصد دارید از هارد اکسترنال خود کجا استفاده کنید. اگر می‌خواهید هارد را همه جا با خود ببرید، مدل‌های کوچک‌تر و جمع و جورتر را انتخاب کنید. بسیاری از شرکت‌ها، هاردهای اکسترنال قابل حمل با بدنه محکمی را تولید کرده‌اند تا هنگام جابجایی مکرر، آسیب نبینند.

خرید از برندهای قابل اطمینان و معتبر

بهتر است هزینه‌تان را در جای درستی خرج کنید و برندهای مشهوری را انتخاب کنید که هاردهای اکسترنال قابل اعتماد و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند. برندهای وسترن دیجیتال، سن دیسک، سیگیت، کروشیال (Crucial)، اس‌کی هاینیکس و سامسونگ به دلیل کیفیت و استقامت محصولات‌شان بسیار معروف هستند. قبل از خرید هارد اکسترنال، نظرات کاربران را نیز در شبکه‌های اجتماعی بخوانید و از سایر افراد باتجربه در زمینه تکنولوژی مشاوره بگیرید.

سازگاری

بررسی کنید که آیا هارد اکسترنالی که انتخاب می‌کنید با سیستم عامل دستگاه‌هایتان سازگاری دارد یا نه. برخی از هاردها تنها برای ویندوز ساخته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر فقط با Mac سازگار هستند. پس قبل از خرید، این موضوع را در نظر بگیرید تا برای شما دردسرساز نشود.

امکان پشتیبان‌گیری

یکی از بزرگترین ترس‌های هر فردی، از دست دادن اطلاعات و فیلم و عکس‌های مورد علاقه‌اش هستند. بنابراین برای ایمن سازی رسانه‌های ارزشمندتان، ایده خوبی است که از داده‌هایتان یک نسخه پشتیبان داشته باشید. برخی از هارد‌های اکسترنال دارای نرم‌افزار پشتیبان‌گیری هستند که به شما این امکان را می‌دهند که به طور مکرر و به راحتی از داده‌هایتان پشتیبان‌گیری کنید. البته اگر هارد اکسترنال چنین نرم‌افزاری را نداشت، می‌توانید از نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری شخص ثالث هم استفاده کنید.

۵ تا از بهترین هاردهای اکسترنال برای ذخیره فیلم

برخی از بهترین هاردهای اکسترنال که می‌توانید برای آرشیو فیلم‌هایتان خریداری کنید شامل این مواردند:

۱) هارد اکسترنال Crucial X9 Pro

این هارد اکسترنال SSD با اندازه کوچک، عملکرد عالی 10 گیگابایت بر ثانیه و طراحی زیبا، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. استاندارد IP55 باعث شده این هارد اکسترنال مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار و پاشیدن آب کم فشار داشته باشد. ظرفیت ذخیره‌سازی ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت نیز این امکان را فراهم کرده که عکس و فیلم‌های پرحجم را بدون مشکل روی این هارد ذخیره کنید. می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای با رزولوشن بالا که با گوشی‌های پیشرفته‌ای همچون آیفون 15 می‌گیرید را روی این هارد ذخیره کنید بدون این که کیفیت عکس‌ها دچار افت شود.

بهترین هاردهای اکسترنال برای ذخیره فیلم

ویژگی‌ای که Crucial X9 Pro را به انتخابی خاص تبدیل کرده، سازگاری آن با طیف وسیعی از دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز، مک، اندروید، آیپد و لینوکس است. به علاوه یک کابل USB-C در بسته‌بندی این محصول قرار گرفته تا راحت‌تر آن را به دستگاه‌ها متصل کنید. بدنه این محصول با آلومینیوم آبکاری شده و از مقاومت خوبی برای استفاده مکرر و روزمره برخوردار است. تنها ایرادی که می‌توان از Crucial X9 Pro گرفت قیمت بالای آن است که برای افرادی که قصد خرید هارد اکسترنال ارزان را دارند مناسب نیست.

۲) هارد اکسترنال SK Hynix Beetle X31

هارد اکسترنال Beetle X31 از نوع SSD است و با ترکیب قدرت و قابلیت حمل، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی آن را همه جا همراه‌تان ببرید و به داده‌های مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. این هارد در دو ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت موجود است که بسته به حجم فیلم‌هایتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

طراحی داخلی و بیرونی این هارد اکسترنال، با دقت انجام شده و به جزئیات آن اهمیت زیادی داده شده است. همچنین این هارد اکسترنال با مهندسی منحصربه‌فرد سخت‌افزار، به طور موثری گرما را دفع می‌کند و عملکردی بی نقص را در اختیارتان قرار می‌دهد.

هارد Beetle X31 از سرعت خواندن متوالی تا 1050 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و مجهز به حافظه DRAM است که باعث شده بدون دردسر از عهده نگهداری و اجرای بازی‌های ویدیویی، عکس‌ها، فایل‌های ویدئویی و اسناد بزرگ یا هر چیز دیگری بربیاید.

این هارد اکسترنال بدنه آلومینیومی مستحکمی دارد که در برابر ضربه یا افتادن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این پوشش آلومینیومی، رنگ طلایی خاصی نیز دارد که ظاهر شیک و جذابی به این محصول بخشیده است. از این گذشته در Beetle X31 از قاب سیلیکونی استفاده شده است. این قاب برای محافظت بیشتر طراحی شده و همچون یک سد دفاعی در برابر قطرات آب، گرد و غبار و آلودگی عمل می‌کند.

۳) هارد اکسترنال Crucial X6 Portable SSD

این هارد در ظرفیت‌های ۵۰۰ مگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت در دسترس است. سبک و قابل حمل بودن Crucial X6 Portable SSD باعث شده که بتوانید مجموعه عظیم عکس، فیلم، و فایل‌هایتان را در جیب‌تان قرار دهید و در سفر، کلاس درس و هر جای دیگری همراه‌تان ببرید.

این محصول با وزن کمتر از 40 گرم، سبک‌تر از یک سوئیچ ماشین است. به علاوه این هارد اکسترنال از نوع SSD است و قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که HDD نمی‌تواند. Crucial X6 با سرعتی تا 5.7 برابر سریع‌تر از اکثر هارد های سنتی، به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌هایتان را سریع بارگیری و انتقال دهید. با کمک این هارد برای همیشه با هارد ‌های کند و خسته کننده که بارگذاری طولانی‌ای دارند خداحافظی کنید.

هنگام خرید هارد اکسترنال، قابلیت اطمینان و دوام بسیار مهم است. خوشبختانه Crucial X6 یکی از مستحکم‌ترین و بهترین هاردهای موجود است. طبق تست‌های انجام شده، این محصول می‌تواند در برابر افتادن، ضربه، لرزش و دمای شدید، از خود مقاومت نشان دهد. به همین خاطر می‌تواند امنیت اطلاعات شما را حفظ کند.

یک ویژگی مثبت هارد اکسترنال Crucial X6 Portable SSD این است که تقریبا با اکثر دستگاه‌ها سازگار است و می‌توانید از آن برای رایانه‌های شخصی، مک، PS4، Xbox One و اندروید استفاده کنید. یک کابل USB-C در جعبه این محصول قرار دارد که می‌توانید با کمک آن، هارد را به اکثر دستگاه‌ها متصل کنید. این محصول در اکثر کشورها، دارای ضمانت ۳ ساله است که به خریداران این اطمینان خاطر را می‌دهد که با یک برند معتبر و مسئولیت پذیر سر و کار دارند.

۴) هارد اکسترنال Sandisk Pro-Blade Transport

برند سن دیسک در زمینه تولید سخت‌افزار، عملکرد درخشانی دارد و یکی از بهترین محصولات آن، هارد اکسترنال Sandisk Pro-Blade Transport است. این هارد در تنوعی از ظرفیت‌ها از جمله ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت در دسترس است.

وزن این محصول تنها ۱۸۰ گرم است و می‌توانید به راحتی آن را همه جا همراه خودتان ببرید. از نظر سازگاری این هارد اکسترنال را می‌توان با ویندوز ۱۰ یا بالاتر و macOS 10.13 یا بالاتر استفاده کرد. در این هارد اکسترنال، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی اطلاعات معادل با ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است و عملکردی قوی با سرعت ۲۰ گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته زمانی که از این هارد اکسترنال با محصولات اپل استفاده شود، این سرعت به ۱۰ گیگابایت بر ثانیه محدود می‌شود و نمی‌توانید از کل پتانسیل آن استفاده کنید. این محصول به یک هیت سینک آلومینیومی برای خنک سازی موثرتر نیز مجهز شده که از گرم شدن هارد اکسترنال حین کار جلوگیری می‌کند.

۵) هارد اکسترنال Seagate Expansion Desktop STEB5000200

اگر دنبال یک هارد اکسترنال ارزان، با ظرفیت بالا و قدرت عالی هستید، پیشنهاد ما به شما، خرید هارد اکسترنال Seagate Expansion Desktop STEB5000200 است. این هارد اکسترنال از محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان به تکنولوژی برخوردار است و یکی از بهترین تولیدات شرکت سیگیت در نظر گرفته می‌شود. حافظه این هارد از نوع HDD است و سرعت چرخشی معادل با ۷۲۰۰ دور بر دقیقه دارد. هر چقدر سرعت چرخش یک هارد بالاتر باشد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات آن نیز بیشتر خواهد بود.

چه از نظر ظاهری و چه سخت‌افزاری هارد اکسترنال Seagate Expansion Desktop STEB5000200، نسبت به مدل‌های قبلی خود پیشرفت کرده است. طراحان شرکت سیگیت تصمیم گرفتند که با چند تغییر ظاهری ساده، این محصول را خاص و منحصر به فرد کنند و در این زمینه عملکرد موفقی داشتند. به طوری که این هارد اکسترنال با بدنه شیک و مقاوم خود، می‌تواند زیبایی میز کارتان را تکمیل کند. قسمت جلویی بدنه این محصول، از موزاییک‌های ریز و مربعی شکل تشکیل شده که در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این هارد اکسترنال از اتصال USB 3.0 و USB 2.0 پشتیبانی می‌کند و با سیستم عامل‌های ویندوز سازگار است. از نظر سرعت، این هارد در حالت USB ۳.۰ با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه و در حالت USB ۲.۰ با سرعت ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه داده‌ها را منتقل می‌کند. ظرفیت هارد اکسترنال Seagate Expansion Desktop STEB5000200 برابر با ۵ ترابایت است و خرید آن به کسانی توصیه می‌شود که حجم فیلم‌های آن‌ها بسیار بالاست.

البته با وجود این ویژگی‌های مثبت، منتقدین از وزن بالای این محصول ایراد گرفته‌اند و آن را یک ویژگی منفی تلقی کرده‌اند. Expansion Desktop STEB5000200 با ابعاد ۳۶.۶×۱۲۰×۱۷۶ میلی متر و وزن ۹۵۰ گرم عرضه می‌شود. مسلما با این وزن و اندازه، این هارد قابل حمل نیست و تنها برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند همیشه هارد در دسترس‌شان باشد.

سخن پایانی

زمانی که حجم فیلم‌هایتان زیاد می‌شود تا جایی که دیگر در کامپیوتر یا لپ‌تاپ هم جایی برای آن‌ها ندارید، بهتر است سراغ خرید هارد اینترنال ارزان یا هارد اکسترنال بروید. هاردهای اکسترنال یک روش ذخیره سازی قابل حمل، با ظرفیت بالا و سرعت بسیار قوی در نظر گرفته می‌شوند. به همین خاطر انتخاب ارجح بسیاری از افراد هستند. ما در این مقاله به نکاتی که هنگام خرید هارد اکسترنال باید بدانید اشاره کردیم و چندین مورد از بهترین هاردهای موجود در بازار را به شما معرفی کردیم تا پروسه انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا