گوگل

خدمات نظارت بر دارک وب گوگل به‌زودی برای همه کاربران رایگان می‌شود

ارائه مزیت اختصاصی مشترکان گوگل وان، برای همه کاربران گوگل

از سال گذشته، گوگل اقداماتی در راستای نظارت بر نشت‌ اطلاعات حساب‌های سرقت شده مشترکین سرویس گوگل وان در دارک وب، مانند شماره تلفن‌ها و آدرس‌های فیزیکی انجام داده است. اما از اواخر این ماه، گزارش‌های مربوط به دارک وب گوگل، در دسترس تمام کسانی که یک حساب گوگل دارند قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعات مندرج در صفحه پشتیبانی گوگل درباره تغییرات جدید، این سرویس رایگان بخشی از صفحه “نتایج درباره شما- results about you” خواهد بود. در حال حاضر، این صفحه محلی است که می‌توانید اطلاعاتی را که گوگل از شما ذخیره کرده، شامل اطلاعات تماس شخصی مانند آدرس خانه، شماره تلفن یا ایمیل را بررسی کنید و یا درخواست حذف آن‌ها را دهید تا در نتایج جستجو ظاهر نشوند. گوگل می‌گوید این اقدام، یک “راه‌حل ترکیبی برای کمک به کاربران در محافظت از حضور آنلاین خود” محسوب می‌شود.

البته، چندین سرویس – چه رایگان و چه پولی  مانند  Have I Been Pwned? – می تواند اطلاعات شما در دارک وب اسکن کرده و به شما هشدار دهد. اما گوگل با ترکیب دو قابلیت نظارتی برای کاربران گوگل، قادر خواهد بود نشت‌های احتمالی اطلاعات شخصی را تشخیص داده و امینت بیشتری برای کاربران به همراه داشته باشد.

این بدین معناست که هر دو قابلیتی که بهار گذشته برای بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک غیر رایگان گوگل وان اضافه شده بود (که از ۱.۹۹ دلار در ماه شروع می‌شود) ، حذف می شوند. همچنین ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که قابلیتی دیگر، یعنی سرویس VPN توسط  Google One، اواخر امسال تعطیل خواهد شد.

البته کاربران گوگل وان، صرفا به دلیل وجود این قابلیت‌ها، این سرویس غیر رایگان را انتخاب نکرده‌اند اما در هر صورت امکان دارد حذف این دو قابلیت، بدون کاهش تعرفه اشتراک این سرویس، برای این دسته از کاربران نا امید کننده باشد.

دلیل اصلی خرید اشتراک سرویس گوگل وان، دریافت فضای ذخیره‌سازی بیشتر در حساب گوگل کاربر است که برای ذخیره‌سازی عکس‌ها و اطلاعات جیمیل کاربرد دارد. در حالی که مزایای دیگری نیز وجود دارد — از جمله ویژگی‌های تماس ویدیویی پیشرفته گوگل میت، امکان به اشتراک‌گذاری فضای ذخیره‌سازی با حداکثر پنج نفر و برنامه‌ریزی بهبود یافته قرارها در تقویم گوگل — که هیچ کدام جذابیت چندانی ندارند. اما ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر جِمینی گوگل ممکن است قابلیتی باشد که کاربران را به پرداخت هزینه اشتراک ترغیب کند، قابلیتی که هزینه آن از ۱۹.۹۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا