تکنولوژیچگونه

نحوه اورکلاک کردن گوشی‌های اندرویدی برای ارتقای عملکرد دستگاه

هر ساله گوشی‌های جدید اندرویدی مجهز به مشخصات فنی و قابلیت‌های سخت‌افزاری رده بالای روانه بازار می‌شوند و جای گوشی‌های قبل از خود را پشت ویترین فروشگاه‌ها می‌گیرند.

این مدل‌ها، اگرچه می‌توانند تجربه لذت‌بخش‌تری را از کار با گوشی‌های هوشمند را برای کاربران به ارمغان آورند، اما قیمت بالا و شرایط نامساعد اقتصادی این روزها، امکان تعویض گوشی و خرید مدل‌های جدید را به کمتر کسی می‌دهد.

از این رو، امکان تعویض گوشی و خرید مدل های جدید میسر نیست و هرچه از عمر گوشی می‌گذرد، عملکرد آن نیز کُندتر می‌شود و کاربر می‌بایست با ملاحظات بیشتری با آن رفتار کند. در چنین شرایطی، برخی از کاربران برای ارتقای عملکرد دستگاه خود، اورکلاک کردن را انتخاب می‌کنند. شیوه‌ای که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر از ظرفیت و توان تعیین‌شده از سوی شرکت برای یک قطعه و سخت‌افزار، از آن استفاده کنند.

حافظه رم پایین، پردازنده‌های قدیمی ‌و حافظه ذخیره‌سازی قدیمی‌از جمله دلایلی هستند که کاربران به اورکلاک کردن گوشی سوق می‌دهند. در واقع، با اورکلاک کردن، کاربران سرعت پردازش و عملکرد گرافیکی بالاتری را برای دستگاه خود به ارمغان می‌آورند.

توجه داشته باشید که در این حالت، از حداکثر توان و ظرفیت استفاده می‌شود و بنابراین ممکن است گرمای بیشتری به نسبت قبل در حین کار با دستگاه تولید شود و گوشی زودتر داغ کند. همچنین، اورکلاک کردن موجب افزایش میزان مصرف شارژ باتری خواهد شد و حتی محصول را از شرایط گارانتی خارج می‌کند.

با این حال، اگر با توجه به همه این موارد، همچنان اصرار به اورکلاک کردن دستگاه خود دارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام نخست، روت کردن دستگاه است
  • سپس، اپلیکیشن SetCPU را روی دستگاه اندرویدی خود دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، برنامه را اجرا کرده و دسترسی Superuser را به آن بدهدی
  • بعد از اتمام نصب، باید به اپلیکیشن اجازه دهید تا سرعت پردازنده دستگاه را اسکن کند. بعد از شناسایی دستگاه، می‌بایست تعادلی میان کمینه و بیشینه سرعت برای پردازنده دستگاه خود را تعیین کنید. وقتی که احساس کردید که سرعت دستگاهتان به حد پایداری رسیده، روی Set to Boot کلیک کنید
  • در این مرحله می‌توانید پروفایلی را برای خود ایجاد کنید و برای مثال، می‌توانید با انتخاب Battery Charging، مشخص کنید که دستگاهتان در حین شارژ، اورکلاک شود. در اینجا می‌توانید با توجه به اولویت‌های خود، چندین پروفایل را ایجاد کنید

البته اپلیکیشن‌های دیگری نیز در زمینه اورکلاک کردن دستگاه‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون Kernel Adiutor (Root)، Faux123 Kernel Enhancement Pro و Performance Tweaker اشاره کرد. این اپلیکیشن‌ها جزو محبوب‌ترین‌ها در پلی استور نزد کاربران برای اورکلاک کردن دستگاه‌ها به شمار می‌شود که قادرند سرعت و عملکردی فراتر از آنچه شرکت‌های سازنده، برای دستگاه‌های اندرویدی تعیین کرده‌اند، برای شما به ارمغان آورند.

منبع
Gizbot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا