تکنولوژی

زرادخانه اتمی آمریکا هنوز با فلاپی دیسک کار می‌کند

زرادخانه اتمی ایالات متحده آمریکا همچنان توسط سیستم رایانه‌ای قدیمی که از فلاپی‌دیسک‌های 8 اینچی بهره می‌برد کنترل می‌شود. 

این مطلبی است که به نقل از بیزینس اینسایدر و در تحلیل گزارش منتشر شده از سوی دفتر حسابرسی دولت آمریکا عنوان شده است. عنوان این گزارش که در زمینه بررسی زیرساخت‌های کنولوژی اطلاعاتی دولت آمریکا منتشر شده “نیاز آژانس‌های فدرال به‌منظور بررسی مشکلات استفاده از سیستم‌های قدیمی” تعیین شده و در متن آن اینچنین عنوان شده است:

“آژانس‌های ذکرشده در این گزارش، از سیستم‌هایی استفاده می‌کنند که مولفه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای آن‌ها در برخی موارد حداقل 50 سال قدمت دارند.”

یکی از سیستم‌های قدیمی، مربوط به سیستم کنترل و فرمان خودکار پنتاگون است که وظیفه هماهنگی تجهیزات اتمی ایالات متحده آمریکا نظیر بمب‌افکن‌ها و یا موشک‌ها بالستیک قاره‌پیما را برعهده دارد. بر مبنای گزارش یادشده، این سیستم از مینی کامپیوتر IBM سری 1 بهره‌مند شده که به حافظه 16K تجهیز شده است. علاوه بر این، رایانه یادشده از درایوهای ویژه فلاپی‌دیسک‌های 8 اینچی بهره می‌برد که بسیاری از کاربران حتی ظاهر آن را به خاطر ندارند. 

در سال 2014 میلادی نیز CBS گزارشی از تجهیزات قدیمی موجود در بخش نظامی منتشر کرده بود اما نیروی هوایی آمریکا در پاسخ عنوان کرده بود استفاده از چنین تجهیزات قدیمی از آنجایی که دست نفوذگران را برای دسترسی به این تجهیزات قدیمی که به اینترنت متصل نیستند می‌بندد، منطقی به‌نظر می‌رسد. 

با این وجود، در گزارش جدید عنوان شده وزارت دفاع آمریکا قصد به‌روزرسانی روش‌های موجود در جهت ذخیره‌سازی داده‌ها، پایانه‌های ارتباطی قابل حمل، پایانه‌های دسکتاپی و دیگر تجهیزات سخت‌افزاری را دارد.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا