تکنولوژی

کپی‌رايت عامل اصلی عقب‌ماندگی

عدم رعایت قانون کپی‌رایت و انتظار ساخ بازی‌هایی در سطح بازی‌های مطرح دنیا از سوی شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های الکترونیکی، از عوامل عقب‌ماندگی این صنعت در کشور است.
محمدرضا مجد رضایی، مسوول کمیته فرهنگ استفاده از بازی‌های الکترونیکی در شورای عالی اطلاع‌رسانی، با بیان مطلب فوق افزود: ساخت بازی‌های الکترونیکی در سطح عالی، به دلیل جوان بودن این صنعت در کشور ما، چندان موضوعیت و ضرورت ندارد و تولیدکنندگان بازی‌های الکترونیکی باید در گام نخست، از ساخت بازی‌های ارزان قیمت شروع کنند.
رضایی، همچنین در خصوص پیش‌بینی زمان نهادینه شدن استفاده مناسب از بازی‌های الکترونیکی، خاطرنشان کرد: برا تحقق این موضوع، باید اقداماتی جدی از سوی نهادهای مربوطه و خانواده‌ها انجام شود، به گونه‌ای که با مهم تلقی کردن این موضوع از سوی خانواده‌ها، حاکمیت نیز به اجبار باید یا رده‌بندی سنی سایر کشورها را مطرح و یا رده‌بندی بومی را برای کشور راه‌اندازی کند.
مسوول کمیته فرهنگ استفاده از بازی‌های الکترونیکی در شورای عالی اطلاع‌رسانی، اظهار امیدواری کرد که با شرایط موجود، حداقل سال آینده، مبحث رده‌بندی سنی بازی‌های الکترونیکی در کشورمان فرهنگ‌سازی شده باشد و پس از آن ضوابط رده‌بندی سنی بومی کشور نیز تعیین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا