تکنولوژی

شورای عالی اطلاع رسانی ديتاسنتر در کشور ايجاد کند

ایسنا – دبير شوراى اطلاع‌رسانى و شوراى انفورماتيك دفتر تبليغات اسلامى حوزه‌ى علميه‌ى قم، گفت: مخالفت كارشناسان حوزه‌ى فناورى اطلاعات و ارتباطات با ايجاد Data Center در كشور بعيد به نظر مى‌رسد، چرا‌كه در صورت مخالفت بايد در كارشناسى آن‌ها شبهه داشته باشيم.

سيد‌محمدرضا حسيني” در گفت‌و‌گو با خبرنگر سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: سايت‌هاى بسيار زيادى در كشور به ويژه در حوزه‌ى دين وجود دارد، بنابراين ضرورت ايجاد Data Center در كشور امرى قطعى و مسلم است.

حسينى گفت: بنابراين توقع و انتظار مراكز حوزوى و علوم انسانى از شوراى عالى اطلاع‌رسانى ايجاد زيرساخت‌ها در زمينه‌ى ايجاد Data Center است كه از جمله‌ى آن بحث تأمين منابع مالى و فضاى مناسب و امكانات سخت‌افزارى است.

وى، گفت: با توجه به رشد روزافزون فناورى اطلاعات و ارتباطات از يك‌سو انتقال دانش‌هاى توليد انديشه در حوزه‌ى دينى از سويى ديگر ضرورت وجود Data center را دو چندان مى‌كند.

وى گفت: امروزه تمامى سايت‌ها و centerهايى كه در اختيار متوليان سايت‌ها قرار دارد و به خاطر عدم وجود Data center مجبوريم اين اطلاعات را در centerهاى بيگانگان و خارج از كشور قرار دهيم و بنابراين گرايش روزافزون كاربران در حوزه‌هاى مختلف عدم كه بار مالى هم براى نظام دارد و نه ناچار مجبورند از طريق centerهاى خارج از كشور وارد سايت‌ها شوند و در واقع اين كار يك نوع دور زدن و گردش اطلاعات و محتواهاى دنياى ماست كه اين از جمله نقاط ضعف سيستم فناورى ارتباطات و اطلاعات كشور به شمار مى‌رود.

دبير شوراى انفورماتيك دفتر تبليغات اسلامى در حوزه‌ى علميه‌ى قم در ادامه تصريح كرد: اگر امرز نتوانيم يك Data center قوى در ايران تأسيس كنيم در آينده براى ايجاد دولت الكترونيكى به مشكل برمى‌خوريم ضمن اينكه وجود Data centerدر ايران هم ضريب امنيتى سايت‌هاى ما را افزايش مى‌دهد.
حسينى در پايان تصريح كرد: وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات بايد بخشى از بودجه‌ى خود را در آموزش كارشناسان خود در حوزه‌هاى مختلف به خصوص Data Center كند تا در راستاى ايجاد اين مركز با مشكل مواجه نشويم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا