تکنولوژی

همايش ابعاد حقوقى فناورى اطلاعات اسفند ماه جارى برگزار مى شود

بخش خبر آى تى ايران – همايش ابعاد حقوقى فناورى اطلاعات 17 و 18 اسفند ماه جارى برگزار مى شود.
به گزارش آى تى ايران در سايت اين همايش آمده است: ارزشهاى جديدى كه در اثر تحولات ناشى از بكارگيرى فناورى‌هاى اطلاعات و ارتباطات پديد آمده‌اند نيازمند حمايت حقوقى و كيفرى مى‌باشند و تنظيم روابط حقوقى اشخاص در فضاى جديدى كه د آن محدوديت‌هايى همچون مرزهاى جغرافيايى، مليت ، بعد مسافت ، زمان و مكان و … فاقد معنا و مفهوم است، به آسانى مقدور نمى‌باشد.
لذا به منظور آشنايى كاربران و متخصصين فن‌ آورى اطلاعات و همچنين حقوقدانان با ابعاد حقوقى فن آورى اطلاعات، اين همايش در تاريخهاى 17 و 18 اسفند ماه جارى برگزار خواهد شد.
همچنين در بخش اهداف اين همايش آمده است: آسيب پذيرى امروزى جامعه اطلاعاتى از جانب جرم رايانه‌اى تا كنون به درستى و بطور كامل مورد تجزيه و تحليل قرار نگرفته است. تجارت و بازرگانى ، امور ادارى و در مجموع جامعه ما بر كارآيى و امنيت بسيار بالاى فن‌آورى مدرن اطلاعات استوار است. مثلا در جامعه تجارى بسيارى از معاملات پولى بوسيله رايانه‌ها و در غالب سپرده گذارى انجام مى‌شود. در تجارت الكترونيك براى انجام معاملات پولى در شبكه هاى رايانه‌اى بــه سيستم هاى امن نياز مى باشد . كل توليد يك شركت به عملكرد سيستم پردازش داده آن وابسته است.
بسيارى از تجار ، اطلاعات و اسرار تجارى با ارزش خودشان را بصورت الكترونيكى ذخيره مى كنند. سيستم هاى كنترل هوايى ، دريايى و فضايى و همينطور پزشكى تا اندازه زيادى متكى بر سيستم هاى رايانه‌اى هستند.
رايانه‌ها و اينترنت نقش كليدى در آموزش و تعليم و تربيت خردسالان دارند. شبكه هاى رايانه‌اى بين المللى به منزله سلسله اعصاب اقتصاد ، بخش عمومى و جامعه هستند. امنيت اين سيستم‌هاى رايانه‌اى و ارتباطى و مراقبت از آنها در مقابل جرايم رايانه‌اى از اهميت ويژه اى برخوردار است.
در عوض جرم رايانه‌اى به تهديدى مهم بر عليه جامعه اطلاعاتى امروز تبديل شده است. رخنه فن آورى اطلاعات به تمامى ابعاد زندگى و همچنين تعامل و ارتبــاط ميــان رايانه‌ها با شبكه‌هاى رايانه‌اى بين‌المللى پديده جرم رايانه‌اى را متنوع تر و خطرناك‌تر ساخته و بعد بين المللى به آن بخشيده است. بررسى و تجزيه و تحليل جنبه هاى مختلف جزايى جرم رايانه‌اى مشخــص خــواهد ساخت كه رايانه هاى مدرن و شبكه هاى ارتاطى ، داراى صفات و خصوصياتى هستند كه فرصتى بسيار مناسب براى مجرمين پديد مى آورد و مشكلات زيادى را فراروى بزهديدگان بالقوه و پليس قرار مى‌‌دهد ( مثل مسائل پيچيده امنيتى ،سيستم هاى سخت افزارى و نرم افزارى متنوع ، نا آگاهى كاربران ، اختفا ، رمز نگارى و تحرك بين المللى ) گروههاى سازمان يافته جنايى فعال در سراسر جهان ، جاسوسان صنعتى حرفه اى و سازمانهاى اطلاعاتى اين امكانات و ابعاد جديد جرم رايانه‌اى را در يافته‌اند. با اين وجود بسيارى از كشورها ، تجار و كاربران عادى از حملات واقعه يا حملاتى كه مى‌تواند بر عليه آنها رخ دهد بى‌اطلاعند. بنابراين ، دولتمردان ، تجار و اربران بايد بدانند كه حمايت و حفاظت در مقابل جرم رايانه‌اى حائز اهميت بسيارى است. آنان بايد از ابعاد مختلف تهديدات جرم رايانه‌اى و واكنش‌هايى كه مى توان داشت مطلع گردند.
علاقه مندان مى توانند براى شرکت در اين همايش فرم ثبت نام آن را پر نمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا