تکنولوژی

کالبد شکافی آیفون 10 (ویدئو)

تقریبا تمامی علاقه‌مندان به اسمارت‌فون‌ها با برنامه‌های وبسایت iFixit که همواره پرچمداران جدید شرکت‌ها  از جمله اپل را بررسی می‌کند آشنا هستند. البته بررسی‌های iFixit خیلی سطحی نیستند و قطعات داخلی دستگاه کاملا بررسی می‌شوند. حال در پروژه جدید این وبسایت، آیفون 10 شرکت اپل زیر تیغ جراحی رفته و نتایج نشان می‌دهد که اپل قطعت داخلی این دستگاه را نسبت به‌گذشته کاملا تغییر داده و شیوه‌های جدیدی برای جاسازی قطعات و ویژگی‌های بیشتر در بدنه باریک‌تر این دستگاه کشف کرده است.

باز کردن آیفون 10 با سورپرایزهایی هم همراه بوده که از جمله آنها می‌توان به استفاده از باتری دو قلو در این دستگاه اشاره کرد.می‌توان گفت که بخش اعظم فضای داخلی آیفون 10 به این باتری‌ها اختصاص داده شده است. ظرفیت این باتری هم حدود 2716 میلی‌آمپر در ساعت است که نسبت به باتری آیفون 8 با ظرفیت 2691 میلی‌آمپر بر ساعت کمی بیشتر است. البته طبق ادعای iFixit به کارگیری چنین باتری در اصل برای استفاده بهتر از فضای داخلی دستگاه بوده و ارتباط زیادی به افزایش ظرفیت باتری ندارد. ضمنا در گزارش iFixit آمده که مدار منطقی آیفون جدید نسبت به گذشته کمی کوچکتر طراحی شده است. همچنین مادربورد این آیفون نسبت به آیفون 8 حدود 30 درصد کوچکتر شده اما با این وجود اپل با تا کردن مادربورد از وسط توانسته قطعات بیتشری را روی این مادربورد سوار کند. این اولین باری است که اپل از بورد تا شده در آیفون‌های خود استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که پس از باز کردن ماردبورد از محل تا شدگی، مساحت آن تقریبا 35 درصد بیشتر از بورد به کار رفته در آیفون 8 بود.

زمانی که قطعات داخلی این آیفون را با اولین پرچمدار اپل در سال 2007 مقایسه می‌کنید، کاملا تغییرات و پیشرفت این شرکت در طول این 10 سال را می‌توانید نظاره‌گر باشید. اپل در آیفون 10 از تعداد قطعات بسیار بیشتری استفاده کرده و همچنین تعداد اجزای داخلی هم افزایش پیدا کرده اما در عین حال سایز این قطعات به‌طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده و البته نسبت به گذشته به‌شکل فشرده‌تر در کنار هم قرار گرفته‌اند. iFixit معتقد است که چینش قطعات و اجزای داخلی آیفون با این تراکم بالا، بی سابقه بوده است.

ضمنا iFixit اشاره کرده که سهولت در تعمیر باتری و نمایشگر همچنان در طراحی آیفون 10 در اولویت قرار دارند به طوری که برای تعمیر یا تعویض نمایشگر این آیفون نیازی به دستکاری و غیرفعال کردن قطعات مرتبط با سیستم تشخیص چهره دستگاه نخواهد بود. البته در صورتی که گلس پشتی دستگاه آسیب ببیند، برای تعویض آن باید تمامی قطعات خارج و شاسی دستگاه به‌طور کامل تعویض شود. آیفون 10 از لحاظ قابلیت‌ و سهولت در تعمیر نمره 6 از 10 را کسب کرده که از این لحاظ نمره بهتری را نسبت به گلکسی نوت 8 دریافت کرده است. آیفون 8 اپل هم در این بخش نمره 6 را دریافت کرده بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا