تکنولوژی

کاربران اپل موزیک بیشتر از اسپاتیفای

وقتی صحبت از سرویس های پخش موسیقی باشد, از اسپاتیفای همواره به عنوان قدرتمندترین برنامه در این بخش یاد می شود اما گزارش اخیر نشان می دهد که سرویس اپل موزیک در ماه مارس در مقایسه با اسپاتیفای حدود ۱۰ میلیون کاربر ماهانه بیشتری را در ایالات متحده ثبت کرده است.

این گزارش که توسط شرکت Verto analytics منتشر شده است نشان می دهد که با وجود کمتر بودن تعداد بازدیدهای ماهانه کاربران اپل موزیک در مقایسه با اسپاتیفای (۱۲ بازدید برای اپل موزیک و ۵۱ بازدید برای اسپاتیفای به ازای هر کاربر), سرویس پخش موزیک اپل در حال گسترش و نفوذ سریع به دنیای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها است.

البته در اعلام چنین گزارش‌های آماری بایستی عوامل مختلفی را در نظر گرفت چون این نکات میتوانند دلیل تعجب برانگیز بودن این چنین گزارشهایی را برایمان توجیه کنند.

آمار غلط

اولین نکته ای که باید به آن اشاره داشت این است که اپل موزیک به صورت پیش فرض بر روی تمامی آیفون ها نصب شده و استفاده از این سرویس برای سه ماهه اول رایگان در نظر گرفته شده است در حالی که اسپاتیفای تنها ۳۰ روز سرویس رایگان را به کاربران ارئه می دهد.

مرتبط: آمازون موزیک رقیب جدید سرویسهای موسیقی آنلاین

با این وجود بازدیدهای ماهانه بالای اسپاتیفای نشان می دهد با اینکه کاربران اپل موزیک هر از چند گاهی به این برنامه سر می زنند, اما کاربران اسپاتیفای به نسبت بازدیدهای متعددتری در طول ماه از این برنامه دارند.

این مسئله دلیل بالا بودن تعداد کاربران اپل با وجود محبوبیت بیشتر اسپاتیفای را توجیه می‌کند.

علاوه بر این نحوه جمع آوری این آمار و اطلاعات توسط Verto نیز قابل تامل است. طبق اظهارات این شرکت, اطلاعات به‍ دست أمده از طریق پنل کاربران یک اپلیکیشن پیشنهادی به دست آمده است. اکر جمع‍آوری تعداد کاربران به این طریق باشد, بنابراین اطلاعات ارائه شده در این گزارش نادرست خواهد بود. با این وجود شرکت گفته که آمار ارائه شده, تعداد دقیق کاربران آنلاین در این سرویس‌ها را نشان می‌دهد.

باوجود ادعای این شرکت در مورد تعداد کاربران فعال این دو سرویس‌ها که خیلی هم قانع کننده به نظر نمی‌رسید, کمپانی MusicAlly نیز گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در دسامبر ۲۰۱۶ بیست میلیون کاربر در سرویس اپل موزیک ثبت نام و هزینه اشتراک ماهانه را پرداخت کرده‌اند که البته ۵۰ درصد این کاربران خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند. اگر این آمار صحیح باشند بنابراین شرکت Verto باید در گزارش خود کاربران ماهانه اپل موزیک را ۳۰ میلیون اعلام می کرد.

از آنجایی که از صحت چنین گزارشاتی اطمینان کافی وجود ندارد به نظر جدی نگرفن آنها منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مرتبط : 

آنچه درباره اپل موزیک باید بدانید

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا