تکنولوژی

توقف تولید آیفون 10

 با وجود اینکه کمتر از یک سال از معرفی مدل آیفون 10 می‌گذرد، اما اپل تصمیم گرفته حالا با معرفی مدل‌های جدید، تولید آیفون 10 را متوقف کند. با آیفون 999 دلاری XS و مدل ارزان‌تر- آیفون 749 دلاری XR که دیشب معرفی شدند، وجود آیفون 10 عملا غیر ضروری خواهد بود. همچنین، دو مدل آیفون SE و 6s نیز از خط تولید خارج شده و نام آنها از وبسایت اپل حذف شده که پایان تولید آیفون‌های مجهز به خروجی هدفون را تایید می‌کند.

آیفون 10 با وجود اینکه بعد از معرفی با آمار فروش جذابی روبرو نشد اما درآمد شرکت اپل نشان داد که این مدل در حقیقت با استقبال خیلی خوبی نیز مواجه شده است. مدیر عامل اپل، تیم کوک در ماه فوریه امسال اعلام کرد که فروش آیفون 10 بیش از انتظار مسئولین این شرکت بوده و از ماه نوامبر که عرضه آن شروع شد، تا کنون پرفروش‌ترین مدل آیفون بوده است.

با وجود عرضه مدل‌های جدید، حذف آیفون 10 از سری تولید، منطقی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که آیفون 10، آیفون SE و آیفون 6s تنها  از بازار آمریکا حذف خواهند شد و در بازار دیگر مناطق به خصوص کشورهای درحال توسعه، همچنان باقی خواهند ماند.

آیفون 10، گوشی به خصوصی محسوب می‌شود زیرا به عنوان سمبلی از دهمین سالگرد آیفون عرضه شد. به علاوه، صفحه نمایش این گوشی تکنولوژی(Face ID) و طراحی منحصر به فردی داشت که بعد از آن، توسط بسیاری از دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه کپی شد.  جسچرهای کنترلی متعددی توسط این مدل عرضه شد و همچنین همراه با آن، شارژر بدون سیم و ایرپادهای جدید نیز معرفی شدند. البته، این گوشی قطعا گوشی بی عیب و نقصی نبود: نبود خروجی هدفون هنوز بسیاری را نا امید می‌کند و همچنین تعداد اسکرین شات‌های گرفته شده به صورت تصادفی نیز با این گوشی زیاد است. اما در هر حال واضح است که آیفون 10 به هرحال به پایان خود نزدیک شده است.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا