تکنولوژی

افشای هک دوباره یاهو این بار یک میلیارد نفر

یاهو از سرقت اطلاعات حساب 1 میلیارد اکانت توسط یک هکر خبر داد.

یاهو که به تازگی از زیر فشار هک میلیون ها کاربر خود بیرون آمده اعلام کرد، شخصی با ورود غیر مجاز، موفق به سرقت اطلاعات اکانت 1 میلیارد کاربر شده است. شرکت ادعا می‌کند که اطلاعات سرقت شده شامل نام، آدرس ایمیل،، شماره تلفن، تاریخ تولد، پسووردها و در بعضی موارد شامل سوالات امنیتی و پاسخ آنها نیز می‌شود.

نفوذ انجام گرفته  تازه نیست و در آگوست 2013 رخ داده و در نتیجه‌ی ارائه کوکی‌های جعلی توسط هکرهایی که کد اختصاصی شرکت یاهو را به دست آورده بودند، انجام گرفت.

با این حال، شرکت اعلام کرد که تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ گونه رمز عبور، اطلاعات کارت اعتباری و یا اطلاعات حساب بانکی به سرقت نرفته است. “Bob Lord” مدیر امنیت اطلاعات شرکت یاهو در اینباره می‌گوید: ” اطلاعات کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی در سیستمی که شرکت اعتقاد دارد مورد حمله قرار گرفته، نگهداری نمی‌شدند.”

تمام کاربرانی که یاهو احتمال می‌دهد مورد حمله و سرقت قرار گرفته باشند، از این اتفاق آگاه خواهند شد و نیازمند تغییر رمز عبور و ایمن کردن مجدد اکانت خود خواهند بود. “Bob Lord” در ادامه گفت: سوالات و پاسخ‌های امنیتی رمزگذاری نشده و تمامی کوکی‌های جعلی، از درجه اعتبار ساقط خواهند شد. اگر فکر می‌کنید که اطلاعات شما مورد سرقت قرار گرفته، یاهو در بازبینی اکانت برای یافتن هرگونه مورد مشکوک، شما را راهنمایی خواهد کرد. در ارتباط با افراد مراقبت بیشتری به خرج دهید و خود را گرفتار توطئه‌ی کلاهبرداران نکنید. بر روی لینک دانلود ایمیل‌های که شناختی از آنها ندارید نیز کلیک نکنید.

در ماه سپتامبر امسال، شرکت اعلام کرد که هکرهای سازمانی اطلاعات 500 میلیون کاربر را به سرقت برده‌اند، اتفاقی که منجر به شروع تحقیقات جدی در این زمینه شد و این در حالی بود که شرکت در حال انجام مذاکرات جهت واگذاری یاهو به شرکت “Verizon” بود. اطلاعات منتشر شده‌ی امروز حاکی از شباهت حملات رخ اده با حملات شکل گرفته توسط هکرها  در ماه سپتامبر است.  

باید دید اتفاقات اخیری که یاهو با آن دست و پنجه نرم می‌کند چه تاثیری در تصمیمات شرکت “Verizon” خواهد داشت، اما اگر شرکت “Verizon” قبل از هک شدن اطلاعات 500 میلیون کاربر کمی دو دل بود، حالا خبر هک شدن اطلاعات یک میلیارد کاربر احتمالا مدیران شرکت را مجبور به توفق و درنگ در پیش برد مراحل خواهد کرد. باید دید چه چیزهایی هنوز ناگفته مانده است؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا