لپ‌تاپمایکروسافت

با سرفیس پرو ۹ مایکروسافت آشنا شوید

مایکروسافت ساعاتی پیش و در جریان رویداد سخت‌افزاری ماه اکتبر خود، از محصول جدید خود به نام سرفیس پرو ۹ رونمایی کرد.  

لپ‌تاپی که به اذعان کارشناسان، ترکیبی از طراحی و قابلیت‌های سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو را در خود جای داده و کاربران می‌توانند این محصول را در یکی از نسخه‌های مجهز به پردازنده SQ3 مبتنی بر معماری ARM با پشتیبانی از فناوری ۵G و یا پردازنده‌های نسل دوازدهمی‌اینتل انتخاب کنند.  

همچنین برای نخستین، خریداران می‌توانند رنگ‌هایی را انتخاب کنند که کل بدنه را می‌پوشاند و برخلاف مدل‌های قبلی، تنها به تایپ کاور محدود نمی‌شود. به گفته مایکروسافت، نسخه مجهز به پردازنده‌های اینتل، از فناوری ۵G پشتیبانی نمی‌کنند.  

همین موضوع، می‌توان انتخاب را برای خریداران سخت کند؛ آنهایی که می‌خواهند ارتباط موبایلی را داشته باشند، باید نسخه مجهز به تراشه SQ3 را انتخاب کنند. مایکروسافت برای اولین بار، این تراشه را در مدل سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ استفاده کرده بود.

جدای از بخش پردازنده، سرفیس پرو ۹ از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیک به نسخه قبلی خود دارد. این محصول به نمایشگر ۱۳ اینچی پیکسل‌سنس با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حاشیه‌های کناری نسبتا باریک مجهز شده است.

 

طبق ادعای مایکروسافت، وب‌کم ۱۰۸۰p این لپ‌تاپ بهبود یافته و به لطف این تغییراتی که به خود دیده، کمک می‌کند تا کاربر در حین برقراری تماس‌های تصویری، در مرکز صفحه قرار گیرد.  

از دیگر مشخصات و البته تفاوت‌های میان نسخه‌های مجهز به پردازنده اینتل و ARM می‌توان به این مورد اشاره کرد که در نسخه‌های مجهز به تراشه اینتل، می‌تواند از رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی استفاده کرد اما در نسخه ARM، این قابلیت به رم ۱۶ گیگابیتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی محدود شده است.  

همچنین در مدل مجهز به پردازنده ARM، دو درگاه USB-C ۴ یا تاندربولت ۴ حذف شده اما می‌توان از دو درگاه USB ۳.۲ تعبیه‌شده روی بدنه استفاده کرد. اما نقطه قوت آن، این است که نسخه ARM از طول عمر باتری بالاتر ۱۹ ساعتی بهره می‌برد که ۳.۵ ساعت بیشتری از نسخه اینتل است.

قیمت پایه سرفیس پرو ۹ از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود که این مدل به رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است. اما ارزان‌ترین نسخه مدل ARM و البته ۵G با قیمت ۱۳۰دلار و با همین مشخصات عرضه می‌شود. عرضه این دستگاه از ۲۵ اکتبر آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

‫141 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا