اپلموبایل

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس معرفی شدند

معرفی یک آیفون بزرگ به جای آيفون مینی

اگرچه در میان آیفونهایی که امسال معرفی شدند، خبری از آیفون‌مینی نبود، در عوض اپل با معرفی یک آیفون ۱۴ بزرگ، یعنی آیفون ۱۴ پلاس، کاربران را سورورایز کرد. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، دو گوشی اولی بودند که کوپرتینویی‌ها در رویداد امشب به معرفی آنها پرداختند. ظاهر این دو گوشی جدید اپل، تا حد زیادی به طراحی آیفون‌های ۱۳ شباهت دارد. ابعاد صفحه نمایش این گوشی‌ها به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچ است و هر دو مدل از همان تراشه نسل پیش یعنی A15 Bionic بهره می‌برند. دوربین بهبود یافته، امکان درخواست کمک اضطراری با استفاده از سیگنال‌های ماهواره‌ای، سنسور تشخیص تصادف، چند قابلیت امنیتی مخصوص و پشتیبانی اینترنت 5G از جمله امکانات جدیدی است که در این گوشی‌ها گنجانده شده و گفته می‌شود که باتری تعبیه شده برای آیفون ۱۴ پلاس را می‌توان بهترین باتری در میان تمامی آیفون‌هایی که تا امروز معرفی‌ شده‌اند به حساب آورد.

ارسال درخواست کمک اضطراری از طریق ماهواره

این قابلیت که پیش از آغاز رویداد نیز شایعات زیادی در مورد آن مطرح می‌شد، سرانجام عملیاتی شد و اپل امکان درخواست کمک اضطراری از طریق سیگنال‌های ماهواره‌ای را برای کاربران فراهم کرد. هر دو مدل مذکور از این قابلیت بهره‌مند هستند و آنتن تعبیه شده در این مدلها این امکان را فراهم می‌آورند تا در مواقعی که سیگنالی برای تماس وجود ندارد، درخواست کمک به همراه با موقعیت مکانی کاربر از طریق فرکانس‌های ماهواره‌ای برای نیروهای امدادی ارسال شود.

طبق آنچه مهندسان اپل در این رویداد اعلام کردند، در مواقعی که آسمان صاف باشد، کار درخواست کمک اضطراری از طریق این سیستم کمتر از ۱۵ ثانیه طول می‌کشد. با رابط کاربری در نظر گرفته شده برای راهنمایی کاربر، به سرعت می‌توان بهترین موقعیت تعاملی با ماهواره‌ها برای ارسال سیگنال را شناسایی کرد. به لطف این سیستم حتی می‌توان بدون آنکه پیامی ارسال شود، تنها با استفاده از قابلیت Find My، موقعیت مکانی را برای نیروهای امدادی فرستاد. قرار است امکان استفاده از این سرویس تا دو سال برای خریداران آیفون‌های سری ۱۴ رایگان باشد.

سیستم تشخیص تصادف

به لطف قابلیتهای امنیتی جدیدی که اپل در آیفون‌های سری ۱۴ در نظر گرفته، امکان دریافت کمک در مواقع اضطراری بهبود قابل‌توجهی یافته است. سیستم تشخیص تصادف یکی از این قابلیت‌هاست که به کمک آن و از طریق شناسایی جهت چرخش کاربر در محورهای مختلف، نوع تصادف تشخیص داده می‌شود و در صورت لزوم درخواست کمک اضطراری برای مراکز امدادی ارسال می شود.

بهترین باتری در میان تمامی آیفون‌ها

آيفون ۱۴ امسال با نمایشگری ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پلاس با نمایشگری ۶.۷ اینچی معرفی شدند. صفحه نمایش بزرگ آیفون ۱۴ پلاس می‌تواند امکان مشاهده حجم بیشتری مطلب را در یک صفحه برای کاربران فراهم کند و تجربه وبگردی را بهبود دهد. مهندسان اپل مدعی‌ هستند که به لطف نمایشگر بزرگ آیفون ۱۴ پلاس، عمر باتری این گوشی بیش از تمامی مدلهای آیفونی است که تا به امروز معرفی شده‌‌‌‌اند.

تفاوت سایز آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس
تفاوت سایز آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

عرضه این دو گوشی با تراشه‌های نسل قبل یعنی A15 Bionic یکی از سنت‌شکنی‌های اپل به حساب می‌آيد. زیرا این شرکت پیش از این هیچ گاه موبایل‌های سری جدید خود را با یک تراشه قدیمی عرضه نکرده بود. این تراشه دارای GPU پنج هسته‌ای است که طبق ادعای مهندسان اپل به خوبی توان پاسخگویی به حجم کاری مورد درخواست کاربران را داراست.

بهبود دوربین با تعبیه موتور فوتونیک

مهندسان اپل در مراسم معرفی این گوشی‌ها، بر سیستم ویژه‌ در نظر گرفته شده برای دوربین‌های این گوشی‌ها و بهبود کیفیت عکاسی و فیلمبرداری آنها مانور زیادی دادند.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی‌ها دارای سنسورها و پیکسل‌های بزرگترُ و یک دوربین true Depth است و لنز اولترا واید آن امکان گرفتن تصاویر عریض‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. وضوح فوق‌العاده تصویر حتی در زمانی که نور کافی وجود ندارد، به لطف تعبیه موتور فوتونیک در این گوشی ممکن شده است. این موتور فوتونیک با یکپارچه‌سازی عمیق سخت‌افزار و نرم‌افزارُ، بهبود قابل توجهی در عملکرد عکس‌برداری این گوشی‌ها ایجاد کرده است.

این دو گوشی جدید مجهز به سیستم‌عامل IOS16 عرضه خواهند شد و بهبودهایی در تجربه کاربری این گوشی‌ها ایجاد می‌شود.

طبق اطلاعات ارایه شده، آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس در رنگ‌های مشکی، آبی، دودی، بنفش و قرمز و با حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهند شد. قیمت پایه این گوشی ۷۹۹ دلار و قیمت پایه آيفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ دلار اعلام شده است. این به معنای آن است که بر خلاف دوره‌های قبل، با پرداخت مبلغی زیر ۱۰۰۰ دلار نیز می‌توان از یک گوشی آیفون بزرگ بهره‌مند شد.

پیش سفارش این گوشی‌ها از همین جمعه یعنی ۹ سپتامبر آغاز می‌شود. تحویل سفارشات آیفون ۱۴ از شانزدهم سپتامبر و آیفون‌های ۱۴ پلاس نیز از ۷ اکتبر شروع می‌شوند

نوشته های مشابه

‫1,491 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا