چگونهشبکه‌های اجتماعی

چگونه یوزرنیم اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟

در برخی از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، تغییر یوزرنیم یا همان نام کاربری تنها تا چند بار امکان‌پذیر است و برخی از این پلتفرم‌ها نیز هرگز اجازه چنین کاری را به کاربر نمی‌دهند. 

در این بین اما، اینستاگرام رویکرد متفاوتی را در این زمینه دنبال می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا هر چند بار که بخواهند یوزرنیم خود را تغییر دهند. البته نباید فراموش کرد که یوزرنیم با نامی‌ که از شما در صفحه پروفایل‌تان نمایش داده می‌شود، متفاوت است. 

نام قابل نمایش شما، در پایین تصویر پروفایل ظاهر می‌شود و یوزرنیم در بالای پروفایل نقش می‌بندد. تفاوت این دو در این است که در نام قابل نمایش، می‌توانید از شکلک‌ها و دیگر ابزارهای موجود استفاده کنید و نیازی نیست که حتما اسمی‌منحصر به‌فردی باشد، اما در یوزرنیم اینگونه نیست و باید اسمی‌منحصر به‌فرد باشد. 

همچنین در یوزرنیم با محدودیت‌هایی نیز مواجه هستید به طوری که نمی‌تواند بیش از 30 حرف یا کاراکتر باشد و فقط می‌توانید از حروف، اعداد، نقطه و آندرلاین استفاده کنید. حال اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از یوزرنیم خود خسته شدید و یا می‌خواهید یوزرنیم حرفه‌ای‌تری را انتخاب کنید، می‌توانید در ادامه با نحوه تغییر آن آشنا شوید.

نحوه تغییر یوزرنیم اینستاگرام

ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و اگر بیش از یک حساب کاربری دارید، آن اکانتی را انتخاب کنید که می‌خواهید یوزرنیم آن را تغییر دهید.

  روی آیکون آواتار خود در گوشه سمت راست و قسمت پایین صفحه با انگشت صربه بزنید تا بتوانید به پروفایل وارد شوید

  برای گزینه Edit Profile در قسمت پایینی بیو تپ کنید

  یوزرنیم را انتخاب کرده و یوزرنیم جدید خود را وارد کنید

  روی علامت آبی در گوشه سمت راست بالایی صفحه تپ کنید

نحوه تغییر یوزرنیم از طریق رایانه

اگر از نسخه دسکتاپ اینستاگرام استفاده می‌کنید و می‌خواهید یوزرنیم خود را تغییر دهید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  در مرورگر وب، آدرس Instagram.com را وارد کنید

  اگر قبلا لاگین شدید، وارد اکانت خود خواهید شد. اگر هنوز لاگین نشدید، باید یوزرنیم و رمز عبور فعلی خود را وارد کنید

  روی آیکون پروفایل در سمت راست صفحه کلیک کرده و گزینه Profile را انتخاب کنید

  حال گزینه Edit Profile را انتخاب کنید 

اگر نام کاربری‌تان قبلا توسط کاربری دیگر انتخاب شده باشد…

همانطور که پیشتر گفته شد، شما نمی‌توانید از یوزرنیم مشابه کاربری دیگر استفاده کنید. حال اگر یوزرنیم مدنظر شما توسط کاربر دیگری انتخاب و ثبت شده، بهتر از اعداد یا آندرلاین استفاده و آنها را به یوزرنیم اضافه کنید تا نام کاربری‌تان منحصر به‌فرد شود. 

البته این احتمال نیز وجود دارد که بتوانید در آینده از این نام کاربری که قبلا انتخاب شده، استفاده کنید. بدین معنی که ممکن است مالک فعلی این نام کاربری بخواهد یوزرنیم خود را تغییر دهد و یا حذف کند و حتی اینستاگرام نیز گهگاه، اکانت‌های جعلی را حذف می‌کند.

نوشته های مشابه

‫2,259 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا