اینترنتگوناگون

چند تکنیک منسوخ‌شده سئو که هرگز نباید از آنها استفاده کنید!

اگر به تازگی متوجه شده‌اید که تعداد کاربران جذب شده به سایت شما کاهش یافته است، باید فکری برای سئو و بهینه‌سازی سایت خود کنید. تکنیک‌ها و الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر و تحول هستند و به همین دلیل بروزرسانی و آپدیت بودن روش‌ها و استراتژی‌های سئو تأثیر زیادی در بهینه‌سازی و بهبود رتبه سایت شما دارد. اصرار بر استفاده از تکنیک‌های منسوخ شده و ناکارآمد به جز تلف کردن وقت و انرژی هیچ فایده‌ای برای ارتقای سایت شما نخواهد داشت. پارامترهای قدیمی مؤثر بر بهینه‌سازی سایت امروزه هیچ ارزشی ندارند و با توجه به پیشرفته شدن موتورهای جستجو مانند گوگل، الگوریتم‌ها نیز پیشرفت کرده و جدید شده‌اند. با این حال هنوز برخی از افراد به روش‌های منسوخ شده پایبند هستند. این افراد به جای پافشاری روی اشتباه خود باید خود را به روز کنند و استفاده از روش‌های قدیمی را کنار بگذارند. در این مقاله قصد داریم ابتدا درباره اینکه سئو چیست؟ صحبت کنیم و سپس چند تکنیک منسوخ شده را معرفی کنیم.

سئو چیست؟

کلمه سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. SEO مجموعه فعالیت‌هایی است که سایت را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه‌سازی کرده و باعث کسب رتبه برتر گوگل و افزایش ترافیک سایت می‌شود. امروزه بهینه‌سازی سایت کمک زیادی به کسب و کارهای آنلاین کرده است و باعث معرفی محصولات به تعداد بیشتری از کاربران، افزایش فروش، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش سود آن‌ها می‌شود.

سئو به معنای بهبود محتوا و عملکرد وب سایت مطابق استانداردهای گوگل جهت افزایش رتبه سایت در موتور جست و جوی گوگل و در نهایت افزایش بازدید وب سایت است. استانداردهای گوگل به طور مداوم به سمت فاکتورهای انسانی که همان کاربران گوگل هستند، حرکت کرده است. گوگل همواره سعی در ارائه بهترین پاسخ در کمترین زمان ممکن به کاربران خود است و سایت هایی که بتوانند خود را به این سطح نزدیک کنند، شانس بالاتری برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهند داشت. به طور کلی برای موفقیت در سئو نیاز به محتوای جامع، ارجاع از معتبرترین منابع و یک طراحی سایت عالی است.

معرفی تکنیک‌های منسوخ شده در سئو

در ادامه تعدادی از تکنیک های منسوخ شده در سئو را ذکر میکنیم:

  •   استفاده زیاد از کلمات کلیدی به ویژه در عنوان

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای متنی سایت، اصلا ایده مناسبی برای SEO و بهینه‌سازی نیست. تکرار بی‌رویه کلمات کلیدی کاری غیر اصولی و منسوخ شده است و در ترافیک و تعداد بازدیدکنندگان تأثیر منفی می‌گذارد. پر کردن محتوا از کلمات کلیدی به عنوان یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه اصطلاحاً کیورد استافینگ یا کیورد پراکنی نام دارد‌ گنجاندن تعداد زیادی کلمه کلیدی در یک متن کم حجم اخطار گوگل را به همراه خواهد داد. هرگز نباید برای به دست آوردن رتبه‌های برتر گوگل از تکنیک منسوخ شده‌ی کیورد استافینگ استفاده کنید. زیرا الگوریتم‌های جدید گوگل محتواهای ضعیف و غیر اصولی را شناسایی کرده و به آن‌ها اخطار می‌دهد. همواره تلاش کنید که در‌ چگالی و تراکم کلمات کلیدی و کل کلمات به کار رفته در محتوا تعادل را برقرار کنید و از کلمات مترادف و مشابه آن کمک بگیرید.

  • استفاده نادرست از انکر تکست

تکنیک استفاده از انکر تکست در لینک‌های خارجی برای کسب رتبه برتر در گوگل‌،تقریبا به طور کامل منسوخ شده است. استفاده بیش از اندازه از انکر تکست های دقیق می تواند بسیار خطرناک باشد و سایت را در معرض پنالتی قرار دهد. الگوریتم های گوگل امروزه بسیار هوشمند شده اند و وب سایت هایی که قصد دستکاری در نتایج را دارند، جریمه می کند. در لینک سازی های خود سعی کنید از انکر تکست های مختلفی استفاده کنید تا گرفتار الگوریتم پنگوئن گوگل نشوید!

  • چرخش محتوا

چرخش محتوا ایجاد محتوای جدید با ایجاد تغییرات جزئی در محتوای قدیمی است. این را می توان به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار اختصاصی برای ایجاد ترکیب چند صفحه مشابه انجام داد. چرخش محتوا از زمانی ناشی می شود که کمیت بر کیفیت اولویت داشت و تعداد زیادی پست برای توسعه پروفایل بک لینک و تولید محتوای مداوم برای وب سایت خود لازم بود.

  • برای دریافت ترافیک بیشتر صفحات بیشتری بسازید

این تصور وجود داشت که اگر یک وب سایت صفحات بیشتری داشته باشند، بازدیدکنندگان بیشتری نیز خواهد داشت.تولید محتوا فقط برای داشتن صفحات بیشتر به شما کمک نمی کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را بر کیفیت متمرکز کرده اید نه کمیت. اگر محتوای خوبی ندارید، رتبه خوبی نخواهید داشت و همه صفحاتی که ایجاد کرده اید به هدف شما کمکی نمی کنند.

  •  تبادل لینک

در این روش مدیر وب سایت در عوض درج لینک خود، لینک سایت تبادل کننده را درون سایت خود درج می کند. این تکنیک در ابتدا موثر بود می کرد تا اینکه گوگل الگوریتم ها را به روز رسانی کرد. شما باید بک لینک ها را تا حد ممکن به صورت طبیعی بسازید. اگرچه تبادل لینک می تواند پیوندهای زیادی را در مدت زمان کوتاهی برای شما به ارمغان بیاورد، اما مطمئناً به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک نمی کند. علاوه بر این، تبادل بیش از حد پیوند حتی می تواند بر رتبه شما در موتور جستجو تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، بهتر است این روند را کنار بگذارید در حالی که بر ایجاد پیوندها به صورت ارگانیک تمرکز می کنید.

طراحی و سئو سایت خود را به وب وان بسپارید!

از وقتی کسب و کارهای مختلف به سمت اینترنتی شدن پیش‌ رفتند، تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت و بهینه‌سازی آن نیز بیشتر شدند. صاحبان مشاغل و سایت‌ها به دانش سئو و تکنیک‌های منسوخ شده آن تسلط کافی ندارند، بنابراین باید از یک سایت خوب و معتبر طراحی سایت کمک بگیرند. شما می‌توانید طراحی سایت خود را به تیم وب وان با آدرس اینترنتی https://webone.co بسپارید و از کسب رتبه برتر گوگل مطمئن باشید. شرکت وب وان با برخورداری از کنترل پنل جدید، به طور مرتب سایت‌ها را با تغییرات جدید گوگل به روزرسانی می‌کند. این شرکت برای میزبانی سایت‌ها از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کند. اما اگر کارفرما قادر به پرداخت هزینه سرور اختصاصی نباشد، امکان استفاده از سرورهای عمومی با هزینه کمتر نیز برای او وجود دارد.

نوشته های مشابه

‫190 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا