اپلچگونهعکاسی

نحوه عکاسی در حالت HDR با گوشی آیفون

فرقی نمی‌کند که در حال عکاسی از یک صحنه زیبا از غروب آفتاب هستید یا عکاسی از میز صبحانه آخر هفته؛ در هر حالت و سوژه‌ای که قصد عکاسی از آن را دارید، اگر از ویژگی HDR دوربین آیفونتان استفاده کنید، می‌توانید عکس‌های بهتری را ثبت کنید.

قابلیت HDR که برگرفته از عبارت High Dynamic Range است، تکنیکی از عکاسی محسوب می‌شود که قادر است با ترکیب کردن چند عکس از یک سوژه با درجات روشنایی متفاوت، تصویری با کنتراست بالا و وضوح مناسب را به ارمغان می‌آورد. در واقع، با استفاده از این حالت، دیگر نگرانی بابت تاریک بودن یا روشنایی بیش از حد بخش‌هایی از عکس وجود نخواهد داشت. پیشتر و در تکنیک‌های قدیمی‌HDR، از یک نرم‌افزار ویرایش عکس برای ترکیب کردن درجات روشنایی مختلف در یک عکس استفاده می‌شد که خوشبختانه امروزه کاربران اغلب گوشی‌های امروزی به ویژه دارندگان آیفون اپل می‌توانند از این قابلیت که در پلتفرم آی او اس تعبیه شده، به راحتی استفاده کنند.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن حالت HDR در گوشی‌های آیفون

  • ابتدا باید به بخش General Settings دستگاه رفته و گزینه Camera را انتخاب کرد. در اینجا، نباید روی گزینه‌هایی که در در زیر گزینه Privacy وجود دارد، تپ کرد.
  • در قسمت تنظیمات Camera، به پایین صفحه اسکرول کرده تا Smart HDR ظاهر شود. اگر اسلایدر مقابل این گزینه، به رنگ سبز است یعنی دوربین دستگاهتان به صورت خودکار و با توجه به شرایط نور محیط، این حالت را فعال می‌کند.

نحوه عکاسی در حالت HDR با گوشی آیفون

  • در اینجا می‌توان به راحتی و با تپ کردن روی این اسلایدر، HDR را فعال یا غیرفعال کرد. برای آنکه بتوانید این ویژگی را در هر زمانی که خودتان تشخیص داده‌اید، فعال کنید، بهتر است آن را در این قسمت غیرفعال کنید تا به رنگ خاکستری درآید.
  • در گام بعد، اپلیکیشن دوربین گوشی خود را اجرا کنید. گزینه HDR در قسمت بالایی و سمت راست صفحه ظاهر خواهد شد که با تپ کردن روی آن، می‌توانید این ویژگی را فعال یا غیرفعال کرده و شروع به عکاسی کنید.

نحوه عکاسی در حالت HDR با گوشی آیفون

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

‫184 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا