تکنولوژیخودرو الکتریکی

عرضه تسلا مدل اس Plaid آغاز شد

تسلا اخیرا با برگزاری رویدادی در کارخانه فرمونت کالیفرنیا، اولین سری از خودروهای الکتریکی مدل اس Plaid را به خریداران آن تحویل داد.

این خودروی الکتریکی، جدیدترین مدل از سدان‌های مدل اس تسلا به شمار می‌رود که به سه موتور الکتریکی مجهز شده است. به گفته تسلا، مدل اس Plaid که از سیستم تمام چرخ متحرک بهره می‌برد، قادر است با حدکثر توان خروجی 1020 اسب بخار، مسافت 628 کیلومتر را بپیماید.

همچنین با استناد به اطلاعات ارائه‌شده، مدل اس Plaid قادر است ظرف مدت زمان 1.99 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی نیز برابر با 320 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جریان این مراسم اعلام کرد که در مدل اس Plaid از فناوری باتری جدید، طراحی موتورهای متفاوت و همچنین سیستم خنک‌کننده ارتقایافته استفاده شده است. در خصوص قابلیت شارژ این خودرو نیز باید گفت که از سیستم بهبودیافته‌ای استفاده شده و با یک شارژ 15 دقیقه‌ای می‌توان تا 300 کیلومتر را با این خودرو پیمود.

طبق آخرین اطلاعات، تسلا قیمت 129 هزار و 990 دلاری را برای خرید مدل اس Plaid در نظر گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، این محصول الکتریکی پیشرفته را خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا