بازیتکنولوژی

سرقت ۷۸۰ گیگابایت از اطلاعات شرکت EA توسط هکرها

شرکت الکترونیک آرتز (EA) ناشر بازی‌های محبوب فیفا و بتلفیلد اخیرا اعلام کرد که مورد حمله هکری قرار گرفته و نزدیک به ۷۸۰ گیگابایت اطلاعات این شرکت در اختیار هکرها قرار گرفته است.

اگرچه در طی این حمله، اطلاعات گیمرها محفوظ مانده و خطری آن را تهدید ن‌می‌کند اما طبق گزارش منتشر شده، هکرها توانستند به سورس کد بازی‌ها از جمله فیفا ۲۱ و همچنین ابزارهای ویژه توسعه دسترسی پیدا کنند.

در بیانیه الکترونیک آرتز آمده که سورس کد و ابزارهای مربوط به موتور بازی فراست بایت نیز در دسترس هکرها قرار گرفت که بدین ترتیب بازی‌های بتلفیلد و Madden NFL نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

پس از این اقدام، هکرها در برخی وب‌سایت‌های زیرزمینی و غیرقانونی شروع به فروش این اطلاعات کرده‌اند که البته هنوز قیمتی که برای این اطلاعات در نظر گرفته‌اند، مشخص نشده است. هکرها با انتشار پیام‌هایی در این رابطه نوشته‌اند که با این اطلاعات می‌توان تمامی‌سرویس‌های EA را دچار اختلال کرد.

از دیگر اطلاعات به سرقت رفته می‌توان به کیت‌های توسعه دهنده نرم‌افزاری و همچنین فریمورک‌های اختصاصی الکترونیک آرتز اشاره کرد. شرکت EA نیز این هک را تایید و اعلام کرد که در حال بررسی و تحقیق پیرامون نفوذ به شبکه این مجموهع و دسترسی به اطلاعات محدودی از سورس کد بازی و دیگر ابزارهای این شرکت است.

الترونیک آرتز همچنین به کاربران این اطمینان را داد که هیچ خطری، اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که به دنبال این اتفاق، تدابیر امنیتی را برای حفاظت از اطلاعات خود تشدید کرده و این حمله، هیچ تاثیری بر بازی‌ها و کسب‌وکار این شرکت نخواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا