اپل

به زودی می‌توانید با اپل واچ، آیفون خود را آنلاک کنید

آیفون‌های جدید اپل تنها به قابلیت فیس آیدی مجهزند و این مسئله، برای کاربرانی که این روزها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند، به معضلی جدی تبدل شده است.

به عبارتی دیگر، کاربران آیفون‌های اپل برای هر بار آنلاک کردن گوشی باید یا ماسک را از روی صورت بردارند یا کد عبور را وارد کنند. اما به نظر این گلایه‌ها به گوش اپل رسیده و این شرکت در بروزرسانی جدید آی او اس ۱۴.۵، راه‌حلی را برای این مشکل ارائه کرده است.

طبق اطلاعاتی که از نسخه بتای آی او اس ۱۴.۵ منتشر شده، کاربران می‌توانند از اپل واچ برای احراز هویت و بازگشایی قفل گوشی‌های آیفون خود استفاده کنند. اپل پیشتر این قابلیت را برای سیستم‌های مک خود نیز عرضه کرده بود.

نحوه عملکرد این قابلیت نیز بسیار ساده است. بدین معنی که قابلیتی جدید به نام Unlock with Apple Watch در پلتفرم آی او اس اضافه خواهد شد که با کمک آن و بدون برداشتن ماسک از روی صورت، می‌توان آیفون را آنلاک کرد.

برای استفاده از این سیستم، گوشی آیفون کاربر می‌بایست به جدیدترین نسخه یعنی آی او اس ۱۴.۵ و ساعت اپل واچ نیز به نسخه ۷.۴ بروزرسانی شده باشد. همچنین، قابلیت مذکور نیز از طریق مراجعه به بخش Settings، و بعد از آن Face ID & Passcode فعال باشد.

در این روش، ابتدا اپل واچ را باید در حالت آنلاک قرار داد و سپس گوشی را در مقابل صورت گرفت. زمانی که فیس آیدی تشخیص می‌دهد که کاربر ماسک بر صورت دارد، به صورت خودکار قفل دستگاه را باز می‌کند.

گفتنی است بعد از آنلاک شدن آیفون، یک فیدبک لمسی از طریق ساعت به مچ دست وارد می‌شود که ورود موفقیت‌آمیز به گوشی را به کاربر اطلاع می‌دهد. فراموش نکنید که برای استفاده از این قابلیت، آیفون و اپل واچ می‌بایست در نزدیکی هم قرار گیرند.

به زودی می‌توانید با اپل واچ، قفل گوشی آیفون خود را باز کنید

البته اپل در سال گذشته میلادی و با توجه به مشکلات موجود در آنلاک شدن دستگاه از طریق قابلیت فیس آیدی برای کاربرانی که از ماسک استفاده می‌کردند، بروزرسانی جدیدی را منتشر کرد که بر اساس آن امکان نمایش و دسترسی سریع‌تر به صفحه وارد کردن رمز عبور را برای کاربران فراهم شد.

علاوه بر قابلیت فیس آیدی، تغییرات دیگری نیز در آی او اس ۱۴.۵ اعمال شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از کنترلرهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در آیفون‌ها و آیپدها اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫487 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا