تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تیک‌تاک ویدیوهای سخرانی ترامپ را حذف می‌کند

تیک‌تاک اخیرا اعلام کرد که تمامی ‌ویدیوهای مربوط به سخنرانی دونالد ترامپ در حمایت از طرفدارانش برای ورود به ساختمان کنگره را از روی پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

این شبکه اجتماعی پرطرفدار اعلام کرد که ویدیوی مذکور، ناقض سیاست‌های این شرکت بوده و گسترش‌دهنده اطلاعات نادرست تلقی می‌شود. تیک‌تاک همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهایی را در مخالفت با ویدیوی ترامپ و ادعاهای وی منتشر کنند.

بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک ادامه داد که اگر ویدیوهایی در محکومیت خشونت توسط افراد یا رسانه‌های خبری منتشر شود، از این پلتفرم حذف نخواهند شد. در بیانیه این شرکت آمده است: رفتار خشونت‌آمیز و حاوی نفرت جایی در تیک‌تاک ندارد. محتوا و اکانت‌هایی که به دنبال تحریک، تمجید و یا ترویج خشونت باشند، سیاست‌های ما را نقض می‌کنند و حذف خواهند شد.

تیک‌تاک همچنین برخی از هشتگ‌های مرتبط با اعتراض‌های اخیر در واشنگتن دی‌سی همانند #stormthecapitol و یا #patriotparty از پلتفرم خود حذف کرده است. اگر کاربران چنین هشتگ‌هایی را در صفحه تیک‌تاک خود جست‌وجو کنند، با پیامی‌با مضمون «هشتگ مورد نظر مرتبط با رفتار و یا محتوایی است که ناقض سیاست‌های تیک‌تاک است»، مواجه خواهند شد.

با این اقدام، تیک‌تاک نیز به جمع شبکه‌های اجتماعی پیوسته که گسترش محتوا در خصوص اعتراض‌ها و آشوب‌های اخیر در کاخ کنگره را محدود کرده است. پیش از این، فیسبوک نیز علاوه بر جلوگیری از انتشار هرگونه محتوای مرتبط با ترویج خشونت و ترغیب مردم به رفتار نفرت‌انگیز، اکانت دونالد ترانپ را نیز برای مدتی محدود کرده است.

توییتر نیز در اقدامی‌مشابه، توییت‌های ناقض قوانین خود را حذف می‌کند. این شبکه اجتماعی به طور موقت، اکانت ترامپ را نیز مسدود کرد تا از انتشار پست‌های مشابه جلوگیری کند. با این حال، ترامپ ساعاتی پیش به توییتر بازگشت و اعلام کرد که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در دستور کار قرار دارد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

‫1,073 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا