چگونهشبکه‌های اجتماعی

چگونه از اشغال حافظه گوشی توسط اطلاعات واتساپ جلوگیری کنیم؟

واتساپ در این روزها، محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان است و می‌تواند بستری امن را برای ارتباط میان صدها میلیون انسان فراهم کند.

اما جدای از پیام‌های متنی، میلیون‌ها تصویر، ویدیو و فایل‌هایی در فرمت‌های مختلف از طریق واتساپ میان کاربران ردوبدل می‌شود. اما این فایل‌ها می‌توانند برای آن‌هایی که از گوشی‌هایی با حافظه کم استفاده می‌کنند، دردسرساز شود و حجم زیادی از این فضا را اشغال کنند.

اما خوشبختانه واتساپ اخیرا بروزرسانی جدیدی را برای اپلیکیشن خود عرضه کرده که می‌تواند برای کاربرانی که با محدودیت فضای ذخیره‌سازی روی گوشی خود مواجه‌اند، کاربردی باشد.

حذف اطلاعات

اولین راهکار، حذف اطلاعات و چت‌هایی است که مدت زمان زیادی از آن‌ها می‌گذرد. واتساپ اخیرا ابزارهای مدیریت حافظه جدیدی را ارائه کرده که به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی اطلاعات برآمده از واتساپ و فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود داشته باشید.

برای این منظور، بعد از وارد شدن به اپلیکیشن واتساپ، به بخش Setting رفته و گزینه Storage and data را انتخاب کنید. سپس روی Manage Storage تپ کنید. در این صفحه، فهرستی از مکالمات شما و میزان فضایی که اشغال کرده‌‌اند، نمایش داده خواهد شد.

با تپ کردن روی هر یک از این چت‌ها و یا گروه‌ها، به اطلاعات جامعی در خصوص انواع تصویر، ویدیو، گیف، گیف، لوکیشن و … که روی دستگاه‌تان ذخیره شده‌اند، دست خواهید یافت. در این قسمت می‌توانید با انتخاب هر یک از دسته‌بندی‌های ارائه‌شده، آن‌ها را از حافظه دستگاه خود کمک کنید.

همچنین در بخش Manage Storage، اطلاعات دقیقی در خصوص میزان اطلاعات ذخیره شده از چت‌های واتساپ روی حافظه دستگاه نمایش داده خواهد شد. دو گزینه جدید به نام‌های Forwarded many times و Larger than 5MB نیز اخیرا به واتساپ اضافه شده که در حالت گالری ویو قابل دسترسی است و کاربر می‌تواند با تپ کردن روی فایل‌های مدنظر، و انتخاب گزینه delete، آن‌ها را حذف کند. البته گزینه انتخاب همه نیز در این بخش وجود دارد که کار را برای کاربر راحت می‌کند.

جلوگیری از ذخیره خودکار تصاویر روی گوشی

به صورت پیشفرض، واتساپ در دستگاه‌های اندروید و آی او اس، تصاویر را دانلود و در گوشی ذخیره می‌کند. با این کار، کاربر به راحتی و در کمترین زمان به این تصاویر دسترسی خواهد داشت. اما این تنظیمات قابل تغییر است.

بدین معنی که ابتدا باید وارد بخش Setting و سپس Chats شد. در دستگاه‌های اندرویدی، خاموش کردن گزینه Media visibility می‌تواند مانع از نمایش تصاویر و ویدیوهای دانلودشده اخیر روی گالری شود. در دستگاه‌های آی او اس نیز با انتخاب Save to camera roll می‌توان این ویژگی را غیرفعال کرد.

متوقف کردن دانلود خودکار

یک روش دیگر برای کمک به فضای ذخیره‌سازی دستگاه وجود دارد و آن محدود کردن فایل‌ها و انواع تصاویر و ویدیوهایی است که به صورت خودکار دانلود می‌شوند. با این کار، تصاویر تا زمانی که کاربر روی آن‌ها تپ نکند، دانلود نخواهند شد.

در واتساپ، چند گزینه در تنظیمات دانلود وجود دارد که در منوی Data and storage usage قابل دسترسی و مشاهده هستند. این گزینه‌ها نسبتا در دستگاه‌های اندروید و آی اوس تقریبا یکسان هستند.

در این قسمت، کاربر می‌تواند مشخص کند که آیا فایل‌های رسانه ای از طریق دیتای موبایل یا وای فای دانلود شوند یا اصلا دانلودی صورت نگیرد. در اندروید گزینه محدود کردن دانلود در حالت رومینگ نیز وجود دارد. واتساپ به صورت پیشفرض، تصاویر را در حین استفاده از دیتای موبایل دانلود می‌کند.

البته برای ویدیوها نیز دانلود خودکار در حالت اتصال به اینترنت وای فای فعال است. حال تغییر این تنظیمات به حالت «هرگز» یا همان Never بدین معنی خواهد بود که در هیچ حالت ارتباطی، هیچ فایلی به صورت خودکار دانلود نخواهد شد.

منبع
Wired

نوشته های مشابه

‫767 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا