بازیویدئو

حذف بازی مشهور فورتنایت از روی فروشگاه نرم‌افزار اپل

اپل می‌گوید شرکت Epic Games قوانین پرداخت درون برنامه‌ای اپل را نقض کرده است

 

اپل بازی مشهور فورتنایت را از روی اپ استور حذف کرد. این شرکت می‌گوید که اپلیکیشن گیم فورتنایت به دلیل ایجاد شرایطی برای خرید مستقیم از داخل اپلیکیشن (  و خارج از سیستم مالی اپل ) قوانین اپل را نقض کرده است.

این اقدام اپل در همین چند ساعت اخیر سروصدای زیادی در فضای رسانه‌ای ایجاد کرده به خصوص که فورتنایت یک بازی بسیار مشهور استو در زمانی رخ داده که نگرانی‌ها نسبت به رفتارهای انحصاری اپل در بازار بالا گرفته است.

اپیک گیمز تولید کننده بازی فورتنایت در همین زمینه یک ویدیو کوتاه تبلیغاتی علیه اپل منتشر کرده است. این ویدیو برگرفته از ویدیوی تبلیغات 1984 معرفی مکینتاش است که حالا سازندگان فورتنایت با ساخت مدلی مشابه آن علیه خود اپل آن رابه کار گرفته اند. ( هر دو ویدیو را در کنار هم در ابتدای این مطلب می‌توانید مشاهده کنید. )

اپل با انتشار بیانیه‌ای به سایت ورج گفته است که با شرکت Epic ( سازنده فورتنایت ) از نزدیک برای حل این مشکل مشغول همکاری است. در بیانیه اپل امده است که شرکت Epic Games با اقدام خود امنیت اپ استور را به خطر انداخته‌اند. در همین زمینه شرکت  اپیک گیمز امکانی ( در  زمینه پرداخت ) را در این اپلیکیشن فعال کرده‌اند که مورد تایید و بررسی اپل قرار نگرفته بود. به نوشته اپل این شرکت سالهاست در اپ استور فعال است و از مزایای حضور در این بازار اپلیکیشن برخوردار شده است.

شرکت اپیک گیمز پیش از این با ایجاد پرداخت درون برنامه‌ای اختصاصی از روی فروشگاه‌ نرم‌افزار گوگل هم حذف شده بود
شرکت اپیک گیمز پیش از این با ایجاد پرداخت درون برنامه‌ای اختصاصی از روی فروشگاه‌ نرم‌افزار گوگل هم حذف شده بود. مدیران شرکت به دریافت 30 درصد پورسانت توسط فروشگاه‌های نرم‌افزار بزرگ معترضند و آن ار مصداق انحصار می‌دانند.

از سوی مقابل شرکت اپیک گیمز سیستم پرداخت مخصوص به خود را روی نسخ اندروید فعال کرده بود که باعث شد گوگل هم اقدام مشابهی انجام دهد و اپلیکیشن فورتنایت را از روی پلی استور حذف کند. با این حال اپلیکیشن ا ندرویدی فورتنایت با کمک اپ لانچر خود اپیک گیمز قابل نصب روی دستگاه‌های اندرویدی است.

همزمان با این اقدام اپیک قیمت خرید پول مجازی V-bucks را در سیستم خود کاهش داده است. هر 1000 تا V-bucks که در اپ استور معادل 10 دلار بود حالا و از راه خرید داخل سایت اپیک  7.99 دلار قیمت دارد.

در حال حاضر تمام کسانی که اپلیکیشن فورتنایت را قبلا روی دستگاه آی او اس خود نصب کرده بودند همچنان قادر به بازی با آن هستند و صرفا دانلود جدید آن ممکن نیست.

تیم سویینی مدیرعامل اپیک یکی از منتقدان فروشگاه‌های نرم‌افزار بوده است او دریافت 30 درصد پورسانت توسط این فروشگاه‌ها را همواره مورد انتقاد قرار داده است.

نوشته های مشابه

‫377 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا