تکنولوژیویدئو

مسابقات جام جهانی اسکوترهای الکتریکی برگزار می‌شود

گروهی از رانندگان فرمول وان و فرمول E این سری مسابقات را برگزار می‌کنند

گروهی از رانندگان فرمول وان و فرمول ای مسابقات جدیدی با هدف رقابت بین اسکوترهای سریع راه‌اندازی کرده‌اند که جام جهانی اسکوترهای الکتریکی یا eSkootr نام گرفته است.

این سری از مسابقات جام جهانی اسکوتر قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود و فعلا یک ویدیوی تبلیغاتی از آن منتشر شده که در آن چند اسکوترسوار با لباس‌هایی همخوان با چراغ‌های نئونی از داخل خیابان‌ها و تونل‌ها به سرعت عبور می‌کنند.

در حال حاضر متاسفانه هیچ جزییات بیشتری درباره مسابقات جام جهانی اسکوترهای الکتریکی متنشر نشده از جمله اینکه مشخص نیست که این مسابقات چگونه بنیان گذاشته شده و یا چه اسکوترسوارانی در آن به رقابت خواهند پرداخت.

اما آنچه برگزارکنندگان تاکنون گفته اند این است که موانع بسیاری برای ورود به این رقابت‌ها وجود ندارد و این بدان معنی است که طیف گسترده‌ای از رانندگان مختلف از دوچرخه‌سواران و اسکیت‌بازان و موتورسواران گرفته تا حتی اسب‌سواران می‌توانند – البته سوار بر اسکوتر برقی – در این رقابت‌ها شرکت کنند.

با این حال مشخص است که هر کسی در این مسابقات شرکت می‌کند خود را در معرض ریسک بزرگی قرار می‌دهد چراکه حدود سرعت در این رقابت‌ها ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

این مطلب را از دست ندهید: بررسی اختصاصی اسکوتر الکتریکی شیائومی M365 Pro

با توجه ویدیوی منتشر شده به نظر می‌رسد که اسکوترهای الکتریکی با لاستیک پهن قادر به شرکت در این مسابقات هستند. با این حال گفته می‌شود اسکوترهای کاستوم یا تولید شده دستی قادر به حضور در این رقابت‌ها هستند.

این سری مسابقات بسیار شبیه به مسابقات فرمول E است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و تمام خودروهای الکتریکی قادر به شرکت در آن هستند با این حال فرمول E صرفا به خودروهای الکتریکی محدود نشد. اما یک هدف اصلی این مسابقات ترویج فناوری‌های انرژی پاک است.

مسابقات فرمول E در خیابان‌ها و شهرهای مختلف برگزار می‌شود و این احتمالا همان چیزی است که در مسابقات eSkootr هم شاهد خواهیم بود. همچنین احتمالا مسابقات eSkootr در محل‌هایی انجام می‌گیرد که مسابقات فرمول E برگزار می‌شود

ویروس کرونا اما همین سری مسابقات را هم تحت تاثیر قرار داد. جگوار یکی از اصلی‌ترین حامیان مسابقات فرمول E به دلیل بیماری جهانگیر کرونا از پشتیبانی آن کنار کشید.

منبع
theverge

نوشته های مشابه

‫804 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا