اپل

شایعه عرضه آیفون‌های جدید بدون شارژر قوت گرفت

چند وقتی است که شایعات متعددی در خصوص تصمیم اپل برای عرضه گوشی‌های آیفون 12 بدون شارژر در فضای وب منتشر شده و اکنون به نظر می‌رسد که این ادعا چندان هم بی مورد نبوده است.

طبق گزارش برخی از کاربران، اپل این روزها در حال نظرسنجی از برخی خریداران گوشی‌های جدید خود است و از آن‌ها پرسیده که با شارژر متعلق به گوشی‌های آیفون قدیمی‌خود چه کرده‌اند؟ در این نظرسنجی که برخی از کاربران، تصویر آن را در فضای مجازی کرده‌اند، چندین گزینه پیش روی کاربر قرار دارد که از جمله این گزینه‌ها می‌توان به «به یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود داده‌ام»، «گم کرده‌ام»، «کارایی اولیه خود را از دست داده است» و «همچنان از آن استفاده می‌کند» اشاره کرد.

اگرچه عموما نظرسنجی‌های اپل، جنبه‌های مختلف محصولات این شرکت را مد نظر قرار می‌دهد، اما کمتر پیش آمده که اپل بخواهد سوالاتی را در مورد شارژر دستگاه‌های خود از کاربران بپرسد. با این حال، نظرسنجی اپل از کاربران کشورهای مختلف نشان می‌دهد که سوال در خصوص شارژر، تنها برای کاربران برخی از کشورها بوده است.

اگرچه هنوز ایده عدم تعبیه شارژر در جعبه گوشی‌های آیفون امسال، در حد یک شایعه بوده و واکنشی را از سوی اهالی کوپرتینو به دنبال نداشته، اما شواهد نشان می‌دهد که حذف این وسیله جانبی می‌تواند علاوه بر کم کردن هزینه تمام‌شده هر گوشی آیفون برای اپل، میزان زباله‌های الکترونیکی را تا حد زیادی کاهش دهد.

در حال حاضر، بسیاری از کاربران کنونی گوشی‌های آیفون می‌توانند از شارژرهای خود برای شارژ دیگر دستگاه نیز استفاده کنند. البته در این میان، برخی از افراد نیز تمایلی به استفاده از شارژرهای قدیمی‌ندارند و ترجیح می‌دهند که از شارژرهای جدید یا حتی شارژرهای وایرلس استفاده کنند.

طبق آخرین شنیده‌ها، اپل قصد دارد امسال شارژرهای سریع 20 واتی را در کنار آیفون‌های 2020 عرضه کند و به صورت جداگانه به فروش برساند. این شرکت سال گذشته، از شارژرهای 18 واتی برای خانواده گوشی‌های آیفون 11 استفاده کرده بود.

 

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا