تکنولوژیچگونه

چگونه تصاویر و ویدیوهای استاتوس واتساپ را ذخیره کنیم؟

یکی از ویژگی‌های جذاب واتساپ، استاتوس (Status) نام دارد که برای اشتراک تصاویر و ویدیوها در این پلتفرم پیا‌م‌رسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما چگونه می‌توان این تصاویر و ویدیوهای استاتوس واتساپ را ذخیره کرد؟

این قابلیت که شباهت زیادی با استوری اینستاگرام دارد، حدود دو سال پیش توسط واتساپ عرضه شد. تصاویر و ویدیوهایی که واتساپ برای دیگر کاربران به اشتراک گذاشته می‌شوند، بعد از گذشت 24 ساعت به صورت خودکار حذف می‌شوند.

برای مشاهده استاتوس دیگر کاربران، می‌بایست بعد از اجرای برنامه واتساپ به تب Statu که در قسمت بالایی صفحه جای گرفته، مراجعه و استاتوس‌های موجود را مشاهده کرد. اما شاید گاهی اوقات دلتان بخواهد که یک تصویر و یا ویدیوی به اشتراک گذشته‌شده را در دستگاه خود ذخیره کنید.

اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی هستید می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، نحوه ذخیره کردن استاتوس‌ها را یاد بگیرید. البته گام نخست، داشتن یک برنامه مدیریت فایل (File Manager) روی دستگاه است. اگرچه می‌توان از هر فایل منیجری استفاده کرد، اما هر اپلیکیش، روش خاص به خود را دارد.

برای راحتی کار، پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن Google Files است که یک برنامه رایگان و کاربردی برای کاربران اندروید است. این اپلیکیشن به صورت پیشفرض روی گوشی‌های سری پیکسل گوگل نصب است، اما اگر قصد دانلود ان را دارید می‌توانید به گوگل پلی مراجعه کرده و آن را دانلود نمایید.

برای ذخیره تصاویر و ویدیوهای استاتوس واتساپ بعد از نصب، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را اجرا کرده و بعد از لمس علامت سه‌نقطه یا سه‌خط در قسمت بالایی نمایشگر، گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید
  • در صفحه ظاهرشده، گزینه Show Hidden Files را فعال کید
  • حال به منوی اصلی اپلیکیشن رفته و روی قسمت Internal Storage با انگشت ضربه بزنید
  • بعد از اتمام این مراحل، وارد پوشه واتساپ رفته، سپس گزینه Media و بعد از آن Statuses را انتخاب نمایید
  • برای ذخیره کردن یک تصویر و یا ویدیو، برای چند ثانیه انگشت خود را روی آن نگه داشته و گزینه Copy را انتخاب کنید. سپس، می‌توانید فایل کپی شده را در هر یک پوشه‌های موجود در حافظه دستگاه پیست (Paste) کنید

با دنبال کردن مراحل فوق، شما می‌توانید هر تصویر و یا ویدیویی را که در استوری واتساپ مشاهده می‌کنید، ذخیره کنید.

نوشته های مشابه

‫46 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا