بازی

پلی استیشن 5 سونی، واقعیت مجازی را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند

از زمان مصاحبه «مارک سرنی» مدیر تیم طراحی پلی استیشن 5 با وبسایت Wired، هر چند وقت یک‌بار اخبار و اطلاعاتی جدید راجع به نسل جدید کنسول شرکت سونی منتشر می‌شود. با وجود این حجم از اطلاعات و شایعات، همچنان چیزهای زیادی وجود دارند که از آنها بی‌خبریم.

برای مثال سرنی در مصاحبه خود گفته که هدست‌های واقعیت مجازی فعلی پلی‌استیشن 4، با نسل جدید این کنسول هم‌خوانی دارد. اما مشخص نیست برنامه‌های آتی شرکت برای نسل‌های جدید این هدست چیست. آیا نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی‌ استیشن 5 (PSVR2) هم‌زمان با پلی‌ استیشن 5 معرفی می‌شود؟ اصلا نسل جدید هدست واقعیت مجازی سونی در کار است؟

هنوز پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندار اما وبسایت LestGoDigital اخیرا پتنت جدیدی از سونی کشف کرده که به‌نظر می‌رسد بخشی از نسل جدید سیستم واقعیت مجازی شرکت سونی باشد.

در این پتنت که تصویر آن را در پایین مشاهد می‌کنید سیستمی هوشمند تشکیل شده از یک دیوایس کروی شکل و یک دوربین استریو مشاهده می‌شود که به نمایشگر روی سر کاربر متصل می‌‌شود. با استفاده از این سیستم، زمانی که هدست را پوشیده‌اید، در لحظه صدا و تصویر از طرف کره به هدست شما ارسال می‌شود. همچنین زمانی که کاربر سر خود را به جهات مختلف حرکت دهد، کره هوشمند نیز دقیقا همان حرکات را هم‌زمان اجرا می‌کند. در کل این کره هوشمند بازتاب حرکات سر کاربر را اجرا می‌کند. در تصویر پایین یک مثال از عملکرد این کره هوشمند نشان داده شده است.

پتنت هدست واقعیت مجازی سونی

هنوز نمی‌توان دقیقا درباره عملکرد این تکنولوژی در هدست‌های واقعیت مجازی جدید سونی نظر داد اما گفته می‌شود این دستگاه حالت چند نفره (Multi Player) واقعیت مجازی را وارد مرحله‌ای جدیدی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد سونی روشی هوشمندانه و جذاب را برای اضافه کردن حالت چند نفره به هدست‌های واقعیت مجازی انتخاب کرده است.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

‫1,219 دیدگاه ها

  1. продвижение сайтов харьков

    Шаг вперед веб-сайта — это совокупность мероприятий, направленных сверху рекрутирование целевых пользователей а также улучшение особенности трафика. Довольно часто унтер сиим понятием по умолчанию разумеют исключительно оптимизацию веб-ресурса унтер требования поисковых построений (SEO).
    продвижение сайтов харьков

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا