کتاب

نسخه صوتی کتاب «فوتبال علیه دشمن» با صدای عادل فردوسی پور منتشر شد

افراد کمی در کشورمان وجود دارند که هم صدای خاطره انگیزی داشته باشند و هم چهره‌ای محبوب در بین مردم به حساب بیایند. عادل فردوسی پور نمونه‌ای بارز از چنین افرادی است که کمتر کسی در ایران فوتبال را بدون گزارش‌های خاطره انگیز او و برنامه محبوب نود می‌شناسد.

فردوسی پور که گزارش فوتبال در صدا و سیما را از اوایل دهه هفتاد آغاز کرد، در ادامه و از سال 78 با برنامه تلویزیونی نود توانست تحول عظیمی را در زمینه تحلیل و بررسی حواشی فوتبال داخلی ایران ایجاد کند و پس از گذشت چند سال به پرطرفدارترین برنامه تلویزیونی با میلیون‌ها مخاطب در ایران تبدیل شود. همه فعالان در زمینه فوتبال و همچنین طرفداران این ورزش به خوبی از نقش او در مبارزه با فساد و افشاگری‌های او درباره اتفاقات پشت پرده مسابقات فوتبال از طریق برنامه 90 خبر دارند.

اما از زمان اختلاف این چهره محبوب با مدیر شبکه 3 و جلوگیری از پخش برنامه نود، طرفداران سبک گزارشگری او و برنامه نود فرصتی برای دیدن و شنیدن صدای او نداشته‌ و فعالیت نداشتن در شبکه‌های اجتماعی نیز موجب شده ارتباط فردوسی پور با مخاطبین تقریبا قطع شود. البته این اتفاقات شاید حضور او را کم رنگ کرده باشد، اما از محبوبیت چهره و صدای او در بین مردم علی‌الخصوص اهالی فوتبال چیزی کم نمی‌کند.

اما فردوسی پور علاوه بر گزارش فوتبال و اجرا در برنامه نود، به تدریس در دانشگاه نیز می‌پردازد و طی چند سال اخیر سه کتاب در زمینه روان‌شناسی نیز ترجمه کرده است.

کتاب «فوتبال علیه دشمن» نوشته سایمون کوپر تنها کتاب ترجمه شده توسط عادل فردوسی پور است که به فوتبال مربوط می‌شود و دو کتاب دیگر در زمینه روانشناسی هستند. فوتبال علیه دشمن با ترجمه عادل فردوسی پور سال 89 منتشر شد اما خبر خوب برای طرفداران این چهره اینکه نسخه صوتی این کتاب با صدای خود عادل فردوسی پور از امروز صبح در «اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو» منتشر شده است.

درباره کتاب فوتبال علیه دشمن

اولین نسخه کتاب فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر در سال 1994 به چاپ رسیده و در آن به قدرت و نفوذ فوتبال در عرصه‌های غیر فوتبالی پرداخته است. نویسنده در این کتاب از تأثیر فوتبال در دگرگونی ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صحبت می‌کند. سایمون کوپر این کتاب را با سفر به بیست و دو کشور دنیا و مشاهده مردمی که روزانه یا به فوتبال بازی کردن یا تماشای تیم محبوبشان از طریق تلویزیون می‌پردازند، نوشته است.

نویسنده در این کتاب، فوتبال را از بعد جامعه شناسی بررسی می‌کند و خواننده با ابعاد جدیدی از فوتبال در بین ملت‌ها و از زوایای سیاسی و اجتماعی آشنا می‌شود.

قیمت این کتاب صوتی 15 هزار تومان است.

نوشته های مشابه

‫197 دیدگاه ها

  1. Обучение за рубежом

    РАВНЫМ ОБРАЗОМ абитуриенты, и трудящиеся доки разнообразного степени, получившие школьное или первое тончайшее образование в России, через слово заинтересованы в течение обучении согласен рубежом. В ТЕЧЕНИЕ первоначальную очередь этто связать руки раз-два тем, яко теперь ученость быстро теряют актуальность.
    Обучение за рубежом

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا