خودرو

نگاهی از نزدیک به تویوتا Rav4 2019

وقتی شرکتی بخواهد پر فروش‌ترین خودروی کراس اوور آمریکا را تولید کند، باید تلاش زیادی کند که تمام جنبه‌های جذاب و دلخواه تمام مشتریان خود را در نظر بگیرد. خودروی Toyota RAV4 مدل 2019 یکی از این خودروهاست و در مراسمی که در کلیفرنیا برگزار شد، معرفی شده و ثابت کرد که از همه لحاظ نسبت به اجداد خود سرآمدتر است.

پلت فرمی کاملا جدید از تویوتا

خودروی 2019 Toyota RAV4 مجهز به نسخه جدید پلت فرم TNGA-K است که در آخرین مدل های کمِری و Avalon مورد استفاده قرار گرفته است. تویوتا همچنین تضمین کرده که پلت فرم جدید تا 57 درصد استحکام شاسی خودروی RAV4 را افزایش می‌دهد و همچنین با پایین آوردن خودرو، مرکز ثقل آن را کاهش می‌دهد.

خودروی کراس اوور جدید در مقایسه با نسل‌های قدیمی سری خود، فاصله کف خودرو تا زمین-Ground Clearence- بیشتر و ارتفاع کمتری دارد. در مدل جدید، فاصله بین محور چرخ‌های عقب و جلو نیز بیشتر و طول خودرو کمتر از مدل‌های قبلی طراحی شده است. قابلیت فوق الذکر به خودرو کمک می‌کند که با وجود داشتن ویژگی‌های یک اس‌یو‌وی، استحکام بیشتر داشته باشد.

طراحی داخلی و خارجی مدرن‌تر

RAV4 در تمامی ابعاد به نظر ماندگارتر و هوشمندتر می‌رسد. چرخ‌های 19 اینچی این خودرو برای اولین بار است که در یک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب رنگ‌ها نیز در این خودرو جذاب‌تر طراحی شده است.

داخل خودرو نیز از مواد بسیار با کیفیت و نرم استفاده شده
دیزاین داخل تویوتا rav4

داخل خودرو نیز از مواد بسیار با کیفیت و نرم استفاده شده و این خودرو را در عین سادگی به سمبلی از کارایی، کیفیت و زیبایی تبدیل می‌کند. سانروف پانورامیک، صندلی‌های مجهز به کولر یا بخاری، فرمان مجهز به بخاری و حتی دگمه برقی خنک کننده و گرم کننده برف پاکن‌ها از ویژگی‌های جانبی رفاهی این خودرو هستند. صندلی‌های عقب و همچنین صندوق عقب نیز به اندازه کافی جادار هستند و فضای داخل کابین نیز آزاد و راحت است.

در داخل کاپوت خودروی 2019 RAV4، موتور 4 سیلندری 2.5 لیتری آن قرار گرفته است. این موتور، 230 اسب بخار قدرت دارد و به 184 پوند گشتاور مجهز است، قابلیت‌هایی که نسبت به نسل‌های قبلی تفاوت چشم گیری پیدا کرده و موتور این خودرو را در رده قدرتمند‌ترین خودروهای جهان قرار می‌دهد.

تنها مشکلی که در رابطه با موتور قدرتمند این خودرو می‌توان یافت، صدای نسبتا زیاد آن در هنگام تغییر دنده است. قابلیت‌های کم مصرف بودن این خودرو نیز نسبت به قبل ارتقا یافته است ولی عالی نیستند. مدل‌های RAV4 XLE و XLE Premium با هر باک پر، 27 مایل می‌پیمایند و مدل‌های LE و Limited با هر باک پر، رانندکی تا مسافت 26 کایل را جواب خواهند داد.

تجربه‌ای متفاوت در رانندگی

شاسی تویوتا Rav4 به شکلی طراحی شده که روی دست اندازها کمتر تکان حس می‌‌شود

فرمان این خودر، حس طبیعی و سادگی رانندگی را به راننده القا خواهد کرد و همچنین استفاده از آن نیز بسیار ساده است و از پیچیدگی‌های موجود در مدل‌های قبلی نیز خبری نیست. شاسی خودرو، در روی دست اندازها عملا حس شدن تکان‌های خودرو را غیر ممکن می‌کند. متاسفانه در داخل کابین، صداهای اطراف و خارج از خودرو شنیده می‌شود که یکی از معایب آن محسوب می‌شود.

Toyota RAV4 مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 یا 8 اینچی است که اطلاعات مختلفی را نمایش می‌دهد. آپشن‌های سیستم مسیریابی داخلی و سیستم صوتی ارتقا یافته JBL نیز برای این مدل عرضه شده است.

نرم افزار Toyota’s Entune 3.0، وظیفه برقراری تماس‌های تلفنی داخل خودرو ، انتخاب موسیقی و غیره را به عهده دارد. دگمه‌های فیزیکی اطراف صفحه نمایش نیز برای کنترل سریع‌تر دستورات به کار می‌آید.

قابلیت‌های اتصالی استاندارد خودرو شامل Apple CarPlay، Wi-Fi hotspot و Amazon Alexa هستند. مثل همیشه، تویوتا این بار هم قابلیت اتصال از طریق Android Auto را ارائه نکرده است.

تنها مشکلی که در رابطه با موتور قدرتمند این خودرو می‌توان یافت، صدای نسبتا زیاد آن در هنگام تغییر دنده است

قابلیت‌های امنیتی خودرو RAV4 کاملا استاندارد و به روز است. سیستم امنیتی Toyota Safety Sense 2.0 نیز برای این مدل تعبیه شده: ترمز اتوماتیک قبل تصادف و قابلیت تشحصی افراد پیاده، سیستم کمک کننده حفط لاین رانندگی، سیستم نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل قابل تغییر و سیستم تشخیص دهنده تابلوهای جاده‌ای. مونیتور نقاط کور و دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک خودرو نیز جزو آپشن های انتخابی هستند.

جالب ترین قابلیت امنیتی این خودرو، آینه دوربین دار برای مشاهده عقب خودرو است که قابلیتی انتخابیست و مشابه سیستم‌های موجود در خودروهای کادیلاک و نیسان است. این آینه امکان دید بیشتری به راننده داده و احتمال تصادفات را کاهش می‌دهد.

2019 RAV4 تنها نصف قابلیت‌هایی را دارد که در مدل‌های قبلی این سری توسط شرکت تویوتا ارائه شده بود و دلیل آن هم ساده کردن کار با خودرو برای مشتریان عنوان شده است. مدل غیر هیبریدی این خودرو از 26.545 دلار شروع شده و تا 34.545 دلار می‌رسد.

البته لازم به ذکر است که وجود معایبی مانند عدم حذف اصوات خارجی در داخل کابین و پر مصرف بودن نسبی 2019 RAV4 ، باعث می‌شود که این خودرو در صدر جدول کلاس پر رقابت خود قرار نگیرد. خودروهایی مانند Honda CR-V و Mazda CX-5 همچنان بی‌عیب و نقص‌تر به نظر می‌رسند. اما در هر صورت 2019 RAV4 تغییرات چشم گیری نسبت به قبل کرده که آن را بدون شک به یک خودروی کراس اوور راضی کننده تبدیل می‌کند. رانندگی با این خودرو عملا بسیار لذت بخش است و برای استفاده روزانه بسیار کاربردی و عالیست. همچنین قابلیت‌های تکنولوژیک امنیتی خودرو بسیار بالاست. این قابلیت‌ها، بدون شک 2019 RAV4 را به عضو محبوب و دوست داشتنی گاراژ هر خانواده‌ای تبدیل خواهد کرد.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا