تکنولوژی

پردرآمدترین مدارک آی‌تی

اگر به دنبال شروع کسب و کار مرتبط با آی‌تی (فناوری اطلاعات) هستید یا به زودی مدرک خود را در زمینه آی‌تی دریافت می‌کنید، مشاغلی هستند که پس از دریافت مدرکتان می‌توانید سراغ آنها بروید و از طریق آنها کسب درآمد کنید. چه به شبکه و امنیت علاقه داشته باشید و یا به مدیریت سیستم‌ها گرایش داشته باشید، می‌توانید با دریافت مدرک آی‌تی مرتبط با آن، کسب و کار خود را آغاز یا رونق ببخشید.

بهتر است صادق باشیم، همه به دنبال پول و کسب درآمد هستیم. این مقاله با در نظر داشتن این مسئله، لیست 7 شغل پردرآمد مرتبط با مدرک آی‌تی در ایالات متحده و کانادا، مقدار درآمد و جزئیات آنها را برای خوانندگان فراهم کرده است. اطلاعات درآمدی این مشاغل توسط شرکت Global Knowledge تهیه و جمع‌آوری شده است. این شرکت راه‌های گسترش حرفه‌ای مشاغل و موقعیت‌های شغلی را از طریق ارائه اطلاعات مورد نیاز مرتبط با رشته تحصیلی مشتریان را به آنها ارائه می‌دهد. اگر به هرکدام از شغل‌های نامبرده شده در زیر علاقه‌مند شدید، می‌توانید به وبسایت Global Knowledge سر بزنید و از راهکارها و منابع ارائه شده به منظور گسترش دانسته‌هایتان استفاده کنید.

7- مجازی‌سازی حرفه‌ای (CCp-V)

تنها افرادی که قبلا مدرک CCAV را دریافت کرده‌اند می‌توانند برای گرفتن مدرک حرفه‌ای آن اقدام کنند. طبق گفته‌هایGlobal Knowledge، این افراد شامل کسانی می‌شوند که در زمینه‌های مرتبط با مدیریت، نگهداری، نظارت و رفع اشکال سیستم‌های XenDesktop7 تبهر دارند.

پس از  اینکه به چنین مرحله‌ای از مهارت برسید، می‌توانید شانس خود را برای گرفتن مدرک حرفه‌ای امتحان کنید. مدرک حرفه‌ای به معنای توانایی شخص در نصب، تنظیم و آزمایش سیستم‌های XenDesktop خواهد بود. برای رسیدن به چنین مرحله‌ای بایستی آزمون بتا 1Y1-202 Critix XenApp و آزمون XenDesktop Administration 7.6 LTSR را با موفقیت پشت سر بگذارید. در ضمن هزینه شرکت در این آزمون‌ها 300 دلار خواهد بود. مجازی‌سازی (Virtualization) به عنوان زیربنای اصلی گسترش و مدیریت تجهیزات بر پایه سیستم ابری محسوب می‌‌شود. نیاز به افراد دارای این مدرک در سازمان‌هایی که به دنبال گسترش سیستم کلود خود هستند، بسیار شدید است. اگر این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید، می‌توانید در سال چیزی حدود 102.353 هزار دلار درآمد کسب کنید.

6- مدریت پروژه حرفه‌ای (PMP)

افراد باتجربه و حرفه‌ای در بخش آی‌تی عاشق مدرک PMP هستند چون با داشتن این مدرک امکان به‌کارگیری مهارت‌هایشان در صنایع مختلف امکان‌پذیر می‌شود. اکثر کمپانی‌ها صرف نظر از شاخه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، با دنیای دیجیتال سر و کار دارند. توانایی به‌کارگیری اصول مدیریت پروژه (PM) به شما امکان ورود به هر بخشی از صنعت و ارتقاء موقعیت شغلی تا سطح مدیریت را خواهد داد. در صنعت تکنولوژی افراد دارای مدرک حرفه‌ای مدیریت پروژه اغلب مسئول مدیریت تیم‌ها و وظایف مرتبط با بخش آی‌تی هستند و البته انجام و توسعه پروژه‌ها نیز بر دوش آنها خواهد بود. شرکت‌ها برای اطمینان از اینکه پروژه‌هایشان به موقع و مطابق با بودجه در نظر گرفته شده پیش می‌رود، اشخاص دارای مدرک حرفه‌ای PMP را استخدام می‌کنند.

متوسط درامد ماهانه یک فرد دارای این مدرک حدود 105.324 هزار دلار در سال خواهد بود. پس داشتن این مدرک در آینده به دردتان می‌خورد. طریقه گرفتن این مدرک هم به این شکل خواهد بود: برای دریافت این گواهینامه بایستی حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید، 7500 ساعت دوره‌ی مدیریت و رهبری پروژه‌ها را پشت سر بگذارید و 35 ساعت در دوره‌ی آموزش مدیریت پروژه‌ها شرکت کنید. برای شرکت در آزمون پایانی هم ابتدا باید 405 دلار پرداخت کرده سپس به 200 سوال تستی پاسخ دهید.

 

5- ناظر رسمی سیستم‌های اطلاعاتی (CISA)

آنهایی که مایلند توانایی خود در بخش امنیت و نظارت آی‌تی و مدیریت بحران را ثابت کنند، آزمون CISA بهترین گزینه خواهد بود. اشخاص دارای مدرک CISA خدمات باارزشی را به سازمان‌های مرتبط با آی‌تی و شرکت‌های حقوقی و حسابداری ارائه می‌کنند.

این آزمون نیز از 200 سوال تستی تشکیل می‌شود. در صورت قبولی، بایستی پنج سال سابقه حرفه‌ای و مرتبط با این مدرک را ارائه کرده و بعد از آن به مدت 20 ساعت در دوره‌های عملی شرکت کنید. اگر تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، در گروهی از جامعه قرار می‌گیرید که درآمد سالانه بالای 110.634 دلار دارند.

4- مدرک حرفه‌ای امنیت سیستم‌های اطلاعاتی (CISSP)

اگر شما تحلیل‌گر، ناظر، مدیر، مشاور امنیتی و یا مهندس سیستم هستید، مدرک CISSP بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مدرک بهترین فرصت برای اثبات ظرفیت‌هایتان در بخش طراحی، مهندسی و حفظ امنیت آی‌تی سازمان‌ها خواهد بود.

آزمون وردی که شامل 250 سوال تستی و وصل کردنی می‌شود، به شما امکان رسیدن به شغلی که درآمد میانگین آن در سال بالای 118.179 هزار دلار است را می‌دهد. برای قبولی در این آزمون به نمره 700 یا بالاتر نیاز خواهید داشت. هزینه شرکت در این آزمون هم 599 دلار خواهد بود بنابراین بهتر است تمام تلاشتان برای قبولی دراین آزمون را بکنید.

 

3- مدرک حرفه‌ای طراحی در پلتفرم AWS آمازون

پردرآمدترین مدرک سال 2015 برای افرادی که به طراحی و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق پلتفرم AWS شرکت آمازون علاقه دارند، تعلق دارد. آزمون ورودی شامل طراحی و به‌کارگیری سیستم‌های AWS می‌شود. داوطلبان واجد شرایط بایستی حداقل 1 سال سابقه کار با سیستم AWS و تخصص کافی در زمینه برنامه نویسی به یک زبان اصلی را داشته باشند.

آزمون ورودی شامل 60 سوال چند گزینه‌ای می‌شود که بایستی در کمتر از 80 دقیقه با آنها پاسخ دهید. هزینه شرکت در این آزمون نیز تنها 150 دلار خواهد بود اما داشتن این مدرک شما را به فردی با درآمد میانگین سالانه 119.085 دلار تبدیل خواهد کرد.

2- مدیریت امنیت اطلاعات (CISM)

این مدرک در درجه اول بر روی مدیریت امنیت اطلاعات تمرکز دارد. با اینکه که امکان طراحی و مهندسی پروتوکل‌های امنیتی با این مدرک وجود دارد، فرد دارای این مدرک می‌تواند اختیار بیشتری در مدیریت امنیت آی‌تی شرکت‌ها داشته باشد. داشتن چنین مدرکی امکان ورود به کسب‌ و کارهای نامرتبط با آی‌تی را نیز خواهد داد. افرادی که مدرک CISM داشته باشند، توسط شرکت‌های مختلف و به منظور رسیدن به اهداف تجاری کلی و حفظ امنیت استخدام می‌شوند.

اگر به دریافت مدرک در این زمینه علاقه‌مند شده‌اید، مطمئنا به درآمد آن نیز علاقه‌مند خواهید شد چون در سال می‌توانید به طور متوسط 122.448 هزار دلار درآمد کسب کنید. البته قبل از رسیدن به چنین درآمد بالایی، باستی ابتدا از آزمون ورودی با 200 سوال تستی سربلند بیرون بیایید همچنین بایستی 5 سال سابقه کار مرتبط با این زمینه را ارائه کنید. در ضمن هزینه شرکت در آزمون چیزی حدود 415 دلا خواهد بود اما احتمالا با خرید کتاب‌ها و منابع مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون، کمی بیشتر هزینه خواهید کرد.

1-کنترل سیستم‌های اطلاعاتی و ریسکی (CRISC)

آزمون وردی برای دریافت این مدرک از 4 بخش مختلف می‌شود: شناسایی، ارزیابی، پاسخ‌دهی و کاهش ریسک و نظارت کنترلی و گزارش‌دهی. اگر به فعالیت در این زمینه علاقه‌مند هستید و یا در این بخش تجربه دارید، بهتر است گواهینامه‌ CRISC را با دقت بیشتری بررسی کنید.

آزمون ورودی از 150 سوال چند گزینه‌ای تشکیل می‌شود. هزینه شرکت در آزمون هم 420 دلار خواهد بود که با احتساب خرید منابع و کتابهای مورد نیاز جهت شرکت در این آزمون، احتمالا کمی بیشتر هزینه خواهید کرد.اگر در این آزمون موفق شوید، یک موقعیت شغلی با درآمد سالانه 127.507 هزار دلار در انتظار شما خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

‫1,493 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا