تکنولوژی

جديدترين محصولات فانتزي ديجيتال معرفي شدند

نام نویسنده: ندا لهردي

رونق بازار كامپيوترهاي شخصي تاثير قابل توجهي در رشد و رونق بازار اين محصولات و لوازم جانبي دارد

در بازار متنوع و پر طرفدار محصولات و لوازم ديجيتال شخصي هميشه محصولاتي با طراحي يا قابليت‌هاي متفاوت و منحصر به فرد بيشترين طرفداران را دارند. درست به همين دليل هم هست كه لوازم جانبي كامپيوترهاي شخصي به خاطر تنوع بيشتر در طراحي و البته قيمت ارزان‌تر بيشتر از محصولات ديگر اين بازار مورد توجه كاربران و خريداران قرار مي‌گيرد.

اين در حالي است كه رونق بازار كامپيوترهاي شخصي تاثير قابل توجهي در رشد و روق بازار اين محصولات و لوازم جانبي دارد، تا جايي كه حتي ركود و بحران اقتصادي اخير هم اين بازار را تحت‌تاثير قرار داده و دچار ركود نسبي كرده است.

با اين اوصاف اما اخبار اميدواركننده‌ اخير درباره روند رو به بهبود بازار كامپيوتر مي‌تواند بازار لوازم جانبي و محصولات متفاوت و فانتزي اين بازار را هم تحت‌تاثير قرار داده و بهبود بخشد.

آخرين آمار و تحقيقات انجام شده در اين مورد نشان مي‌دهد كه صادرات جهاني بازار كامپيوترهاي شخصي تا پايان فصل سوم سال 2009 با رشد سالانه 3/2‌درصدي همراه بوده است. اين در حالي است كه اين رقم در فصل اول و دوم امسال به ترتيب برابر
8/ 6 – و 4/2- بوده است. با اين اوصاف گويا بايد منتظر رونق بازار لوازم فانتزي و جانبي كامپيوترهاي شخصي تا پايان سال 2009 بود؛ محصولاتي كه براي اغلب افراد حتي آنهايي كه چندان با تكنولوژي و ابزارش آشنايي نداشته و ميانه‌اي ندارند هم جذاب بوده و مي‌توانند نظر اغلب خريداران را به خودشان جلب كنند. اين محصولات به خاطر طرفداران بسياري كه دارند، در تعداد زياد و البته با تنوع فراواني طراحي و توليد مي‌شوند. درست به همين دليل هم برند يا نام شركت توليد‌كننده اين محصولات براي خريدارانشان چندان اهميتي نداشته و تنها طراحي و قابليت‌ آنها با اهميت است. به اين ترتيب هر روز انواع مختلف و متفاوتي از اين محصولات فانتزي و جالب به بازار لوازم جانبي كامپيوترهاي شخصي معرفي و عرضه مي‌شوند تا فروش خوبي را نصيب توليدكنندگانشان بكنند. با اين اوصاف قرار است ده محصول جديد و فانتزي بازار محصولات تكنولوژي را در اينجا برايتان معرفي كنيم. اين محصولات تنوع بسياري داشته؛ اما بيشتر در محصولاتي مانند هدفون‌ها يا حافظه‌هاي فلش وجود دارند.

الماس‌هاي گران‌قيمت با لگو
در ميان انواع هدفون‌هايي كه اين روزها به بازار معرفي و عرضه مي‌شوند، احتمالا براي خيلي از ما داشتن هدفوني پوشيده شده با الماس‌هاي گران قيمت مي‌تواند جالب و هيجان انگيز باشد.

اين هدفون جالب را شركت Deos كه توليد‌كننده محصولات و لوازم جانبي براي انواع iPod است، طراحي و توليد كرده است. قسمت پاييني بدنه اين هدفون پوشيده از الماس‌هاي معروف و شناخته شده ساواروفسكي است. اين هدفون در رنگ‌هاي متنوعي طراحي شده و حتي اگر به داشتن يك هدفون ساده علاقه‌منديد، مي‌توانيد اين هدفون‌ها را بدون الماس و با رنگ‌هاي مختلف و ساده خريداري كنيد.

لازم نيست چندان هم نگران قيمت اين هدفون لوكس باشيد؛ چون اين هدفون با قيمت مناسب 99/19 دلار به بازار عرضه شده و به فروش مي‌رسد.

حالا اما اگر به داشتن يك جفت هدفون اسپرت و منحصر به فرد علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد سراغ هدفون‌هايي با طراحي شبيه به لگو برويد. اين هدفون‌هاي جالب و متفاوت را شركت ژاپني Elecom طراحي و توليد كرده و با قيمت 23‌دلار به بازار عرضه كرده است. اين هدفون‌هاي لگو شكل در رنگ‌هاي متنوعي مانند آبي، مشكي، قرمز، سفيد، صورتي و بنفش طراحي شده‌اند.
گيره‌اي روي خط كش
بازار پر رونق انواع حافظه‌هاي فلش در سال‌هاي اخير ميزبان محصولاتي با طراحي‌هاي مختلف و جالب بوده است كه هر كدام توانسته‌اند نظر كاربران بسياري را به خود جلب كرده و فروش مناسبي پيدا كنند.

اين بار اما گويا قرار است با يك محصول منحصر به فرد و البته كاربردي آشنا شويم. يك شركت چيني به نام Audio Cubes به تازگي حفظه فلشي با طراحي متفاوت را به بازار معرفي كرده است.
اين حافظه فلش طرحي شبيه به خط كش داشته و آنقدر دقيق است كه حتي مي‌تواند به عنوان خط كش هم مورد استفاده قرار بگيرد. اين در حالي است كه اين محصول به خاطر ظرافت طراحي و باريكي بدنه مي‌تواند به عنوان نشانگر صفحات كتاب هم مورد استفاده قرار بگيرد. ظرفيت حافظه اين محصول برابر دو گيگابايت بوده و با قيمت 99/29 دلار هم به فروش مي‌رسد.

يك گيره لباس چوبي كه بتواند اطلاعات شما را ذخيره كند هم به قدر كافي جالب توجه است. اين محصول در واقع يك حافظه فلش است كه شركت USB Brando آن را در سه نسخه 2، 4 و 8 گيگابايتي طراحي و توليد كرده است. براي خريدن اين محصول جالب هم تنها بايد به ترتيب 20، 21 و 34‌دلار براي نسخه‌هاي 2، 4 و 8 گيگابايتي بپردازيد.
در اين ميان اما گاهي هم محصولاتي با طراحي خود لوازم ديجيتال اما با ايده‌هاي متفاوت هم مي‌توانند جالب توجه باشند. حالا اگر قرار باشد يك دستگاه كارت‌خوان اين طراحي را داشته باشد مي‌تواند محصول جديد شركتUSB Geek باشد. اين دستگاه كارت‌ خوان طرحي شبيه به كليدهاي كيبوردهاي كلاسيك كامپيوترهاي شخصي دارد. اين دستگاه در واقع از دو كليد Enter و Ctrl تشكيل شده است.

كارت‌هاي حافظه MicroSD، T-Flash و Micro SDHC قابليت سازگاري با اين دستگاه كارت خوان را دارند. اگر به داشتن اين محصول جالب علاقه‌مند شده‌ايد، بهتر است بدانيد كه بايد 12‌دلار براي خريد آن هزينه كنيد.
اسپيكرهاي بزرگ و جالب
اگر به داشتن اسپيكرهاي قوي با طراحي جالب و متفاوت علاقه‌منديد، بهتر است بدانيد كه يك شركت چيني به تازگي چنين محصولي را به بازار معرفي و عرضه كرده است.
اين اسپيكرها كه با نام Horn به بازار معرفي شده طراحي شبيه به بلندگوهاي قديمي اما با ابعاد بزرگ‌تر دارد. ابعاد هر كدام از اين اسپيكرها برابر 8×14×36 اينچ است و از سيستم استريو بهره مي‌برد. اين محصول لوكس و جالب با قيمت 1500‌دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومي مي‌رسد.

همبرگري براي گرم كردن دستان شما
با رسيدن فصل سرما و زمستان بازار محصولات گرم هم حسابي داغ شده است. اين رونق حتي به بازار محصولات ديجيتال هم رسيده است تا جايي كه يك ماوس پد جالب براي كاربران به اصطلاح سرمايي طراحي و توليد شده است.

اين ماوس پد طرحي شبيه به يك همبرگر بزرگ داشته و كاملا سطح دست را مي‌پوشاند و از سرما محافظت مي‌كند. اين محصول جالب را شركتي به نام Gadget4all و با قيمت 14 دلار به بازار عرضه كرده است و به فروش مي‌رساند.
گهواره‌اي براي iPhone
در حالي كه هر روز به تعداد طرفداران گوشي موبايل شركت Apple اضافه مي‌شود، بازار محصولات و لوازم جانبي مخصوص آن هم به تدريج داغ‌تر مي‌شود.

در اين ميان شارژرهاي خورشيدي گويا طرفداران بيشتري هم دارند. با اين حال اما اگر همين شارژرهاي پر طرفدار طراحي منحصر به فردي هم داشته باشند، قطعا فروش بهتري هم خواهند داشت. شركت Hammock به تازگي شارژري با اين خصوصيات را براي iPhone طراحي كرده است. اين شارژر با انرژي خورشيدي كار مي‌كند و طراحي جالب و شبيه به يك گهواره را دارد. اين شارژر با قيمت 29‌دلار به بازار عرضه شده است.
هم كيس كامپيوتر، هم كشو
از آنجايي كه كاربران كامپيوتر اين روزها ديگر وقت بيشتري را صرف كار با آن مي‌كنند، ترجيح مي‌دهند كه لوازم مورد نيازشان را هم در نزديكي خود داشته باشند.

درست به همين دليل هم يك شركت چيني يك كيس كامپيوتر جديد را كه مجهز به كشو براي جا دادن لوازمي مانند CD و سوزن است، به بازار معرفي و عرضه كرده است. اين محصول جالب در حال حاضر با قيمت 95/9 دلار به فروش مي‌رسد.
شطرنج با قارچ‌خور
ديگر بازي معروف Super Mario يا همان قارچ‌خور براي اغلب ما شناخته شده است.

درست به دليل همين محبوبيت است كه لوازم و محصولاتي با طراحي شخصيت‌هاي مختلف اين بازي مي‌تواند براي اغلب خريداران جالب توجه باشد. اين بار يك شركت توليد‌كننده لوازم اسباب بازي شطرنجي را با طراحي شخصيت‌هاي اين بازي طراحي و توليد كرده است كه انتظار مي‌رود فروش خوبي هم داشته باشد. اين شطرنج جالب در حال حاضر با قيمت 99/39‌دلار به بازار عرضه شده است و به فروش مي‌رسد.

نوشته های مشابه

‫955 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا