تکنولوژی

گوگل پیکسل ۲ و پیکسل XL2

گوگل در مراسم امشب از نسل دوم پرچمدارهای خود یعنی «پیکسل 2» و «پیکسل XL2» رونمایی کرد. در حالی که پیکسل 2 تقریبا مشابه مدل سال گذشته طراحی شده اما پیکسل XL2 در بخش طراحی تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به مدل سال گذشته دارد. بری مثال صفحه نمایش این گوشی از 5.5 اینچ به 6 اینچ افزایش پیدا کرده و صفحه نمایش تقریبا تمامی نمای جلوی گوشی را در بر گرفته است. با اینکه حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش به طور کامل از بین نرفته اما در قسمت بالا از کمترین حاشیه ممکن استفاده شده است.

پیکسل کوچکتر نیز به همان صفحه نمایش 5.5 اینچی مجهز است و حاشیه‌ اطراف صفحه نمایش نیز ضخامت نسبی دارد. تفاوت اصلی پیکسل 2 نسبت به مدل سال گذشته در قسمت پشتی گوشی است. در هر دو گوشی که امشب معرفی شدند، لنزهای پشتی بزرگتر طراحی شده و مقداری هم از بدنه دستگاه بیرون زده‌اند.

مشخصات فنی هردو پیکسل 2017 مشابه یکدیگر است: در این دو گوشی جدید از پردازنده اسنپدراگون 835، 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 و یا 128 گیگابایت استفاده شده است. ضمنا هردو گوشی در قسمت جلویی از صفحه نمایش اولد و اسپیکرهای استریو بهره می‌برند. با اینکه صفحه نمایش پیکسل 2 از رزولوشن 1080 با تراکم پیکسلی 441ppi بهره می‌برد، در پیکسل XL2 از صفحه نمایش با رزولوشن 2880×1440 و تراکم پیکسلی 538ppi استفاده شده است.

بخش‌های کناری هر دو گوشی به فناوری Active Edge مجهز شده‌اند. یعنی با فشردن کناره‌های گوشی می‌توانید از دستیار گوگل استفاده کنید و یا زنگ تماس‌ها را به حالت بی‌صدا تبدیل کنید. این ویژگی ابتدا توسط شرکت اچ‌تی‌سی و در گوشی U11 به کارگرفته شده بود. البته هنوز مشخص نیست که گوگل برای این ویژگی امکانات بیشتری را در نظر گرفته است یا خیر.

هر دو پیکسل در بخش پشتی از لنز دوربین 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و همچنین لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند. گوگل در این بخش نسبت مدل‌های قبلی عملکرد بهتری داشته است. ضمنا گوگل با استفاده از تکنیک‌های جدید موفق شده فوکوس اتوماتیک با سرعت بالاتر را هم فراهم کند. ضمنا دوربین‌های هردو گوشی مانند آیفون 8 و 8پلاس قادرند عکاسی در حالت پرتره با پیش‌زمینه مات را البته بدون استفاده از دوربین دوم انجام دهند.

علاوه بر این دوربین گوشی‌های پیکسل امسال از ویژگی های مختلف واقعیت افزوده از جمله استیکرهای واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند. ضمنا کاربر می‌تواند در هنگام عکسبرداری یا فیلمبرداری نیز کاراکترها و اموجی های سه‌بعدی را به محیط اضافه کند.

گوگل چند ویژگی جدید را هم به صفحه هوم گوشی اضافه کرده است. مهمترین تغییر در این بخش نیز به نوار جستجو در پایی صفحه تعلق دارد که دقیقا در زیر نوار ابزار پایینی صفحه جای گرفته است. در بالای صفحه نیز کاربر میتواند آب و هوا، قرار ملاقات‌ها، دما و تاریخ را با طراحی متفاوتی مشاهده کند. پیکسل‌هایی که امشب معرفی شدند به فناوری صفحه نمایش Always On مجهز شده‌‌اند و کاربر می‌تواند ساعت و نوتیفیکیشن‌های جدید را بدون روشن کردن تمام صفحه نمایش مشاهده کند. در کنار این ویژگی، میکروفون گوشی نیز برای اجرای دستورات صوتی شما همواره در حالت فعال قرار خواهد داشت.

گوگل پیکسل 2 در سه رنگ سفید، مشکی و آبی عرضه خواهد شد. قیمت مدل 64 گیگابایتی 649 و مدل 128 گیگاباتی نیز 749 دلار اعلام شده است. پیکسل XL2 نیز تنها در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد که البته مدل سفید رنگ از دکمه نارنجی و گلس پشتی مشکی بهره می‌برد. مدل 64 گیگاباتی پیکسل XL2 با قیمت 849 و مدل 128 گیگابایتی با 949 دلار عرضه خواهد شد. تاریخ رسمی عرضه این دو گوشی نیز 17 اکتبر اعلام شده است.

مرتبط: 

– جزییات پیکسل بوک، لپ تاپ/تبلت گوگل 

نخستین هدفون‌های بدون سیم گوگل

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا