تکنولوژی

گوگل پادکست با ویژگی‌های هوشمند معرفی شد

همانطور که انتظار داشتیم اپلیکیشن «گوگل پادکست» (Google Podcast) بالاخره برای کاربران اندروید عرضه شده است. شاید این اپلیکیشن با دیگر رقبای بازار قابل رقابت نبوده و هیچ برنامه‌ای فعلا برای نسخه آی‌اواس این برنامه اعلام نشده باشد اما برای افرادی که تازه به دنیای پادکست‌ها وارد شده‌اند بهترین گزینه محسوب می‌شود و از طرف دیگر اضافه شدن دستیار صوتی هوشمند گوگل هم باعث جذاب‌تر شدن هرچه بیشتر این اپلیکیشن شده است.

این اپلیکیشن تفاوت خیلی زیادی با «پادکست پلیر» که در اپلیکیشن گوگل به‌کارگرفته شده ندارد. پیدا کردن پادکست‌ها و اشتراک گرفتن از آنها به آسانی انجام می‌شود و همچنین اپیزودهای مختلف به راحتی قابل دانلود و گوش دادن هستند. با این حال برخی ویژگی‌ها آنقدرها هم ساده طراحی نشده‌اند برای مثال امکان اشتراک گرفتن از پادکست‌هایی که در صفحه جستجو و یا صفحه پیشنهادات دیده می‌شوند کار ساده‌ای نیست و تنها از طریق وارد شدن به پادکست می‌توانید این کار را انجام دهید.

آنچه که گوگل پادکست را در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند، بخش پیشنهادات درون اپلیکیشن و همچنین به‌کارگیری آن در دیگر محصولات گوگل است. گوگل بر اساس تاریخچه جستجوی شما و همچنین پادکست‌هایی که در آنها اشتراک دارید، بهترین و مناسب‌ترین پادکست‌هایی را که می‌توانند برای شما جذاب باشند معرفی می‌کند.

جدا از اینها، گوگل پادکست به دستیار صوتی «Goggle Assistant» هم اضافه شده که از این به بعد به‌جای باز کردن اپلیکیشن می‌توان با استفاده از دستیار صوتی گوگل، پادکست‌ها را جستجو و اجرا کرد. این ویژگی بر روی اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم قابل اجرا است.

گوگل به تازگی قول داده بود که برنامه‌های خود را برای توسعه اپلیکیشن پادکست اجرایی کند و حالا به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد ویژگی‌های هوشمند بیشتری را به این اپلیکیشن اضافه کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا