تکنولوژی

کنار هم بنشینیم

نام نویسنده: میلاد صابری

گفتگوی دیروز در پنل اول رویداد یلدای کارآفرینان از دید من گفتگوی رضایت بخشی بود. من در گفتگو ها و مصاحبه های پیشینم با افراد کارآفرین معمولا از تجارب و درس ها صحبت میکردم ولی در این گفتگو مایل بودم از وضعیت و چالش های کنونی صحبت کنیم. فعالیت های اقتصادی امروز ایران ما در حال گذر از شیوه سنتی به شیوه مدرن یا ترکیبی است. این به نوبه خود یک تحول است و بنابراین کاملا طبیعی است که با تناقض و تعارض مواجه باشیم؛ با سو تفاهمات با حسادت ها و یا ناملایمات. خبر خوش اینست که این دوره تحول بر مسئولین دولت فعلی تا حد قابل قبولی شفاف و پذیرفته شده است که والا وای بر جامعه کارآفرینی. 

اما به عنوان یک کارآفرین و دست اندرکار میدانم که شرایط کار و بستر ایجاد می بایست هموار تر و همراه تر باشد و این طرز فکر مهمترین عامل بودن من در اجرای پنل دیروز در کنار برگزار کنندگان این برنامه بود. در گفتگوی دیروز افتخار داشتم در جمعی از فعالان زحمتکش و کارآفرین کشورم باشم. به غیر از بیان نقطه نظرات آموزنده این دوستان در مورد طرز فکر و سبک کاری شان، بحث جالب دیگری در مورد تقابل دو بازار سنتی و مدرن داشتیم و به نظرم نگاه دوستانه این افراد به همدلی و همکاری با سایر بخش های بازار نکته مثبت و قابل توجهی بود. بی تردید نظر انتقادی این دست اندرکاران نسبت به برخی جو سازی ها و نام گذاری هایی که آگاهانه یا ناآگاهانه در مورد فعالان زیست بوم کنونی صورت می گیرد، حاکی از رنجش این قشر زحمتکش و شاید گله ای دوستانه نسبت به نادیده گرفتن ارزش های خلق شده شان در وطن است. 

برنامه یلدای کارآفرینی، رویدادی با کیفیت بود و به نظر من توانست محتوایی مناسب با نیاز کنونی جامعه کارآفرینی مدرن کشور به مخاطبانش ارائه کند. این فوق العاده است که بتوانیم هر از گاهی در کنار هم بنشینیم، شفاف باشیم و در مورد دغدغه های موجود گپ بزنیم آن هم به مناسبت یک جشن ملی و فرهنگی.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا