تکنولوژی

کدنویسی هوشمند با IntelliCode مایکروسافت

برنامه نویسان به خوبی با قابلیت  context-aware code که در بسیاری از پلت فرم‌های  کد نویسی ارائه می‌شد، آشنایی دارند. این قابلیت با استفاده از متدهای مختلف این امکان را به برنامه نویسان می‌دهد که هنگام برنامه نویسی ،هم اشتباهات خود را پیدا کرده و هم پیشنهادات مرتبط دریافت کنند.

 IntelliSense راهکاری هوشمند از مایکروسافت است که از تکنیک جدید code completion استفاده می‌کند و می‌تواند دستیار بسیار مفیدی برای برنامه نویسان محسوب شود. حالا قابلیت جدیدی از IntelliSense توسط مایکروسافت معرفی شده به نام IntelliCode که نوعی تکنیک کمک کد نویسی هوشمند است و به برنامه نوسان امکان می‌دهد که با اعتماد به نفس بیشتری کد نویسی کنند.

طبق گفته مایکروسافت، IntelliCode در حقیقت ابزاریست که به کدنویس‌ها در زمینه های مختلف کمک می‌کند. ابزار کمک کد نویسی IntelliCode به بیش از 2000 آیتم منبع کدنویسی Github projects دسترسی دارد که به کدنویس‌ها این امکان را می دهد تا از کد‌های مختلف، به جا و صحیح استفاده کنند.

مرتبط: دوستی دیجیتالی کورتانا و الکسا در کنفرانس بیلد 2018

این دستیار کد نویسی همچنین به صورت مداوم در حال یادگیری کدها از منبع خواهد بود و به محض تشخیص الگوها یا داده‌های اشتباه، آنها را شناسایی کرده و اخطار می‌دهد. به علاوه، IntelliCode  می‌تواند پیش‌بینی کند که چه نیتی در سر کدنویس وجود دارد و می‌خواهد به چه هدفی دست پیدا کند و در ادامه پیشنهاداتی منطبق با هدف کدنویس به وی ارائه می‌کند.

در حال حاضر، این قابلیت فقط برای homegrown C# programming language در پلت فرم Visual Studio 2017 وجود دارد.

مرتبط: 

همکاری مایکروسافت و dji در کنفرانس بیلد

بازگشت قدرتمندانه کینکت مایکروسافت در بیلد 2018

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا