تکنولوژی

چرا باتری گلکسی اس 8 منفجر نمی‌شود؟

گلکسی اس 8 سامسونگ ترکیبی از طراحی زیبا و قدرت واقعی را به کاربران ارائه می‌دهد اما باتری آن در مقایسه با گلکسی نوت 7 تا چه اندازه قابل اطمینان است؟

در ژانویه امسال، سامسونگ اعلام کرد که پروسه‌ای 8 مرحله‌ای جهت نظارت و تست دقیق‌تر باتری‌ها را اجرا خواهد کرد. این مراحل نه تنها شامل آزمایش تخصصی تمامی باتری‌ها می‌شود، بلکه نظارت از طریق اشعه ایکس و حتی بازرسی توسط نیروی انسانی را هم شامل می‌شود.

در ویدیوی جدیدی که در کانال یوتیوب “What’s Inside?” منتشر شد، پس از آزمایشات انجام شده به نظر می‌رسید که باتری گلکسی اس 8 به هیچ عنوان آتش نمیگیرد، حتی زمانی که با چاقو به آن ضربه بزنید و سوراخش کنید.

این کانال یوتیوب به تکه تکه کردن محصولات به منظور دیدن اجزای اخلی آن معروف است. آنها پس از جداسازی قسمت‌ شیشه‌ای پشت گوشی و بریدن محافظ، به اجزای پشتی گوشی و محلی که باتری قرار دارد، دست پیدا کردند.

بخش امیدوارکننده اینجاست! پس از بریدن باتری، کمی دود از آن بلند شد و سپس باتری باز شد، این دودها حاصل از تراوش لیتیوم-یون‌های داخل باتری بود. اما این دود جزئی، کل ماجرا بود و هیچ اتفاقی خاصی نیفتاد.

همانطور که در ویدیو توضیح داده می‌شود، در حالت عادی زمانی که یک باتری را سوراخ می‌کنید، معمولا با جرقه و شعله آتش حاصل از لیتیوم-یون‌ها مواجه می‌شوید. اما خوشبختانه ساموسونگ راه حل جلوگیری از این اتفاق و شعله‌ور نشدن گلکسی اس 8 را پیدا کرده است.

مرتبط : همه چیز درباره گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

حال سامسونگ می‌تواند با خیالت راحت و بدون نگرانی از اینکه باتری‌ این گوشی هم مانند نوت 7 آتش بگیرد، به کار خود با قدرت هرچه بیشتر ادامه دهد.

ناگفته نماند، باتری‌ این گوشی هرچقدر هم که ایمن باشد، انجام این آزمایشات در منزل به هیچ وچه توصیه نمی‌شود، و حتی ممکن است کیفیت و امنیت گوشی آزمایش شده در این ویدیو با گوشی‌های اس 8 موجود در بازار تفاوت داشته باشد. هرگونه خسارت به گوشی‌های سامسونگ اس 8 یا هر گوشی دیگر تا جایی که موجب آتش‌سوی یا انفجار باتری آن شود، به هیچ وچه مورد حمایت و توصیه ما قرار نمی‌گیرد.

 
مرتبط : 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا