تکنولوژی

پتنت جدید مایکروسافت برای “سرفیس فون”

یکی از دیوایس‌هایی که بسیاری از طرفداران در سراسر دنیا منتظر رونمایی از آن توسط مایکروسافت هستند، گوشی سرفیس است که چند سالی است فقط شایعاتی درباره آن می‌شنویم. حقیقتا کسی نمی‌داند که چنین محصولی واقعا وجود دارد یا نه و حتی اگر وجود دارد، ظاهر آن و یا قیمت نهایی آن چگونه خواهد بود. اما تحرکات و سر و صداهای اخیر این اطمینان را می‌دهد که مایکروسافت حداقل در حال ساخت دستگاهی جدید است. یکی از راه‌هایی که می‌توان از این قضیه اطمینان پیدا کرد، سیستم ثبت پتنت ایالات متحده است و جالب اینکه پتنت اخیری که مایکروسافت در این سیستم به ثبت رسانده نشان‌ می‌دهد که این شرکت به‌دنبال ساخت نوعی موبایل با قابلیت‌های تبدیل به حالت لپتاپ است.

این اطلاعات توسط اکانت توییتر walkingCat منتشر شده که تصاویری از این پتنت را هم در ادامه مشاهده می‌کنید:

در این تصویر یک پتنت جدید که در سیستم پتنت آمریکا ثبت شده مشاهده می‌شود که شامل تصاویر و توضیحاتی درباره “پروژه آندرومدا” شرکت مایکروسافت است که در آن به ویژگی “حالت لپتاپی” (Laptop Mode) این دیوایس اشاره شده است. تا کنون پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که گوشی سرفیس به قلم، دو صفحه نمایش و قابلیت‌های سلولار و همچنین به آخرین نسخه از ویندوز 10 مایکروسافت که رابط کاربری آن متناسب با طراحی دیوایس تغییر می‌کند، مجهز خواهد بود.

تا اینجای کار تمامی ویژگی‌های ذکر شده در این پتنت مانند شایعات منتشر شده در باره این دیوایس در چند سال اخیر است. دو صفحه نمایشگر که یکی وظیفه نمایشگر و دیگری هم نقش کیبورد مجازی را ایفا می‌کند. اما این ویژگی در گذشته و در شایعات و اخبار مختلف پیش‌بینی و به آن اشاره شده بود.

آنچه که در این پتنت جدید و متفاوت به‌نظر می‌رسد، “ساختار قابل تنظیم لولا” در این دیوایس است که به کاربر این امکان را می‌دهد هر دو نمایشگر دستگاه را به همدیگر بچسباند و یا با زاویه دادن به یکی از نمایشگرها، دیوایس را به حالت لپتاپی در بیاورد. قرار دادن چنین قابلیت‌هایی در دستگاهی این‌چنینی نشان می‌دهد که مایکروسافت برنامه‌های ویژه‌ای برای حالت لپتاپی این دستگاه در سر دارد. البته با در نظر داشتن اینکه چنین دیوایسی قرار است تولید شود.

 

مسئله هم دقیقا همینجاست، چرا که صدها شرکت در طی سالیان ممکن است چندین پتنت‌های مختلفی را به ثبت برسانند اما هرگز آنها را تولید نکنند. آنچه که این پتنت را جذاب می‌کند، همخوانی آن با شایعات و پتنت‌هایی است که در چند ماه اخیر شاهد آنها بوده‌ایم و این امید را به طرفداران می‌دهد که شاید روزی نچندان دور شاهد معرفی چنین دیوایسی توسط مایکروسافت باشیم. مایکروسافت در چند سال اخیر همواره به دلیل خروج از دنیای موبایل‌ها مورد سرزنش قرار گرفته بنابراین تولید و معرفی چنین محصولی می‌تواند نشان دهنده تمایل و تصمیم مایکروسافت جهت بازگشت شکوهمند و قدرتمند به این بازار داغ و جذاب باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا