هوش مصنوعی

هوش مصنوعی انتخابات در جهان را تهدید می‌کند

فردای اقتصاد – در سال ۲۰۲۴ نیمی از جمعیت جهان پای صندوق‌های رای خواهند رفت و در بسیاری از کشورها آخرین انتخابات در زمانی برگزار شد که چت‌جی‌پی‌تی وجود نداشت.

بحث درباره تاثیر هوش مصنوعی بر انتخابات موضوع داغ نشست‌های مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بود. همه مدیران ارشد شرکت کننده در این نشست‌ها گفتند که تهدید هوش مصنوعی در اتنخابات را جدی‌می‌گیرند اما در مورد احتمال اختلال در بین نظرات مدیران اختلاف نظر وجود داشت.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در یکی از  این نشست‌ها گفت اینگونه نیست که این نخستین انتخاباتی نیست که اطلاعات جعلی یک تهدید به شمار می‌رود و همه باید با آن مقابله کنند.

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI نیز به رغم موافقت با نادلا نسبت به بروز یک تهدید بزرگ ابراز تردید کرد و گفت باید برای مواجهه با اتفاقات جدید آماده بود.

سم آلتمن همچنین گفت که شرکت OpenAI تمرکز زیادی روی این انجام داده تا از ابزارهایی چون چت جی پی تی و دال ای ( سرویس تولید تصویر ) برای گمراه کردن سیاسی استفاده نشود.

هم بنیانگذار OpenAI معتقد است که این انتخابات تاثیر عجیبی روی هوش مصنوعی و خود آمریکا نخواهد گذاشت.

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت نیز در این نشست گفت که افراد بد با کمک هوش مصنوعی مسیرهای متنوع‌تری برای تخریب پیدا خواهند کرد.

مارک بینوف مدیرعامل سلزفورس اما نظر متفاوتی داشت و گفت که شبکه‌های اجتماعی ریسک بزرگتری برای دموکراسی هستند تا هوش مصنوعی و این به دلیل این است که رگولاتورها کار خودشان را خوب انجام نداده‌اند.

در ماه می سال ۲۰۲۳ آلمتن و نادلا به همراه تعداد دیگری از مدیران شرکتهای تکنولوژی در نشستی با حضور رهبران برخی کشورهای جهان شرکت کردند که در آن ریسک‌های هوش مصنوعی به بحث گذاشته شد.

شرکت OpenAI اعلام کرده که منتشر کرد که با آن بتوان محتواهایی که توسط هوش مصنوعی تولید شده را شناسایی کرد یا محتواهایی که توسط سرویس تولید تصویر دال ای ساخته می‌شود را به صورت دیجیتالی واترمارک گذاری می‌کند.

OpenAI تاکید کرد که استفاده از مدل‌های این شرکت برای کمپین‌های انتخاباتی مجاز نیست.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا