بازیتکنولوژی

نسخه واقعیت افزوده بازی Street Fighter (ویدئو)

سال گذشته بود که سوپر ماریو را از طریق هولولنز بازی کردیم که تجربه عالی بود و پس از مصاحبه‌ای که با «سینگ» سازنده این بازی داشتیم او گفت که قصد دارد بر روی بازی‌های واقعیت افزوده اسمارت‌فون‌ها از جمله ArKit آیفون کار کند. حال امروز متوجه شده‌ایم که این برنامه‌نویس و طراح هندی با یک ایده گیمینگ جدید دوباره خودش را مطرح کرده: بازی Street Fighter II که با استفاده از پلتفرم ARKit و بر روی آیفون اجرا می‌شود.

با وجود گسترش روز افزون پلتفرم ARKit اپل و بازی‌های جذاب برای آیفون، خبری از بازی Street Fighter در این پلتفرم نبود و در کل بازی‌های مبارزه چندان جذابی هم برای آن ساخته نشده است. پروژه‌هایی که این برنامه‌نویس برای واقعیت افزوده در حال ساخت است بسیار جذاب و متنوع هستند که از جمله آنها می‌توان به بازی متعلق به فیلم ترسناک حلقه (The Ring) هم اشاره کرد.

در ویدیویی که سینگ در یوتیوب منتشر کرده، صحنه‌هایی از بازی دیده می‌شود که در خیابان‌های شهر گرفته شده است. با اینکه این نسخه از بازی که او طراحی کرده نسخه رسمی شرکت سازنده محسوب نشده اما امکان رسمی اعلام شدن این نسخه از بازی توسط شرکت سازنده نسخه‌های قبلی وجود دارد.

در کنفرانس سالیانه برنامه‌نویسان بازی‌های کامپیوتری (GDC) بیشتر توجهات مطمئنا به سمت واقعیت افزوده خواهد بود چراکه بسیاری از کمپانی‌های فعال در بخش گیمینگ علاقه دارند که ویژگی‌های جذاب واقعیت افزوده بیشتری را به بازی‌های موبایل بیاورند. این مسئله از زمانی که گوگل هم پلتفرم ARCore را به سیستم‌عامل اندروید آورده بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و شور و اشتیاق شدیدی بین علاقه‌مندان و شرکت‌های سازنده بازی به‌وجود آورده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا